به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز پنجشنبه در مراسم بهره بردای از مرکز نگهداری بانوان سالمند در هیدج، با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی، با بیان اینکه یکی از برکات انقلاب اسلامی افزایش طول عمر افراد جامعه است، خاطر نشان کرد: پیش از انقلاب امید به زندگی 56 سال بود که بر اساس آخرین آمار سن امید به زندگی در کشور در بین بانوان به 78 و در بین مردان به 73 سال است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: سالمندی و پیری پدیده افزایش سن است و در کنار تمام تحولات عظیم جمعیتی جهان مطرح می شود و باید در برنامه ریزی ها مورد توجه جدی قرار گیرد.
محسنی بندپی اضافه کرد: با تحویل برنامه ششم توسعه سازمان بهزیستی اقدامات وسیعی در زمینه سالمندان انجام داد که یکی از آنها تدوین سند ملی سالمندی بود.
وی ابراز کرد: بر اساس این سند با توجه به خدماتی که این افراد در زندگی خود به جامعه ارائه داده‌اند دولت وظیفه دارد خدماتی به سالمندان ارائه کند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در سند ملی سالمندی بحث آموزش، سلامت، محیط توانمند ساز و فعالیت های مختلف فراروی برنامه های سازمان بهزیستی قرار گرفته است.
وی افزود: سازمان جهانی بهداشت، سازمان کمک رسان به سالمندان و صندوق حمایت توسعه ما را به عنوان میزبان اجلاس جهانی درباره ابعاد سالمندی به صورت علمی و تخصصی در اکتبر سال 2018 پذیرفته اند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور در برنامه سفر یکروزه خود به استان زنجان بهره برداری از چندین پروژه عمرانی و آغاز عملیاتی تعدادی دیگر را در دستور کار داشت.به گزارش ایرنا، هتل آپارتمان ویژه نگهداری بانوان سالمند هیدج در ابتدای سال 92 در زمینی به مساحت 12 هزار متر مربع و زیر بنای 2 هزار متر در 3 طبقه کلنگ زنی و با اعتبار 34 میلیارد ریال در مدت 4 سال اجرا و احداث شد، پس از این هتل آپارتمان، مرکز ترک اعتیاد شهر هیدج را با ظرفیت 60 نفر در مسیر روستای شویر توسط مسئولان به بهره برداری رسید.
8068/7324
خبرنگار: اکرم بیات** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.