امجد باقری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این شکارچیان در مجموع یک قبضه سلاح دولول قاچاق، یک قبضه سلاح دو لول و یک قبضه سلاح تکلول ته پر، کشف و ضبط شد.
وی اظهار کرد: بامداد امروز دوشنبه /2 بهمن جاری/ محیط بانان شهرستان طارم با اطلاع از حضور شکارچیان کل و بز در 'دربند ده بهار' واقع در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر، پس از هفت ساعت پیاده روی، موفق به دستگیری 2 شکارچی متخلف سابقه دار شدند.
باقری خاطرنشان کرد: از شکارچیان متخلف، یک قبضه سلاح شکاری دولول قاچاق و 2 تیر فشنگ چارپاره و یک عدد کوله پشتی کشف و ضبط شد.
وی ادامه داد: محیط بانان سهرین نیز روز گذشته /یک بهمن جاری/ در منطقه آزاد زنجان در اراضی روستای حاجی کندی موفق به دستگیری سه نفر از شکارچیان متخلف بومی منطقه شدند.
باقری ادامه داد: از این متخلفین نیز تعداد یک قبضه سلاح شکاری دو لول و یک قبضه تک لول ته پر متعلق به غیر و 28 تیر فشنگ ساچمه و یک تیر فشنگ چارپاره و 2 قبضه چاقو به دست آمد.
به گزارش ایرنا، منطقه حفاظت شده سرخ آباد در شهرستان های زنجان و طارم و با مساحت 122هزار و 618هکتار از سال 1375تحت حفاظت قرار گرفته و دشت سهرین این منطقه یک زیستگاه با ارزش آهو محسوب می شود.
پوشش گیاهی منطقه شامل ارس، گردو، سیاه تلو، زالزالک، انار وحشی، داغداغان، زرشک، زیتون و گون، آویشن، درمنه، کلاه میرحسن، چوبک، لاله، مرزه و ثعلب از جمله گونه های گیاهی آن و آهو، پلنگ، پازن، گراز، خرس قهوه ای، سمورسنگی، دال، سنجاب زمینی، رودک،کبک دری، هوبره، عقاب، شاهین، غاز خاکستری، خوتکا، لک لک سفید، باکلان، افعی البرزی و زنجانی، افعی شاخدار ایرانی و ماهیانی نظیر کپور، سیم و اسبله، نیز از جمله جانوران و آبزیان این منطقه است.
6084/8068
خبرنگار: پرویز غفاری **انتشاردهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.