سیدرضا موسوی مشکینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سرشماری زمستانی پرندگان آبزی و کنارآبزی این استان که از سوی کارشناسان و محیط بان این اداره کل انجام شد، این تعداد پرنده مهاجر، مورد شمارش قرار گرفت.
وی با بیان اینکه انواع اردک (سرسبز، نوک پهن و سرحنایی)، باکلان، خوتکا، بوتیمار کوچک، کاکایی، انواع حواصیل (خاکستری و سفید)، تنجه، چنگر و سایر پرندگان آبزی و کنارآبزی، سرشماری شدند، اظهارکرد: 'چنگر، اردک سرسبز، خوتکا و باکلان'، به ترتیب بیشترین آمار را به خود اختصاص دادند.
موسوی یادآور شد: این سرشماری از 24دی امسال به مدت پنچ روز و توسط 2 اکیپ چهار نفره (هشت نفر از کارشناسان و محیط بانان این اداره کل) و یک اکیپ نیز از شهرستان های مربوط و در سدها، آبگیرها و رودخانه قزل اوزن انجام شد.
وی تصریح کرد: رودخانه ها، سدهای طبیعی و مصنوعی متعددی در زنجان وجود دارد که پرندگان زیادی بصورت دائم و موقت در این مکان ها زیست می کنند که مکان های هدف برای سرشماری محسوب می شوند.
موسوی با یادآوری اینکه پارسال (95) بیش از چهار هزار و در سال 94 نیز 2 هزار و 300 قطعه پرنده مهاجر آبزی و کنار آبزی در مناطق مختلف استان زنجان سرشماری شد اظهار کرد: در سرشماری زمستانی پارسال، اردک سرسبز و نوک پهن، باکلان، غاز، کاکایی، لک لک، انواع حواصیل، گاوچرانک و خوتکا، بیشترین تعداد را داشتند.
وی افزود: از آغاز فصل سرما و مهاجرت پرندگان به آبگیرهای استان، کارشناسان و محیط بانان با جدیت به پایش مناطق پرداختند و تاکنون نیز مورد مشکوک آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در زنجان مشاهد نشده است.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.