سیدرضا موسوی مشکینی، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نوع و نحوه رفتارهای ظاهری این حیوان درنده در این حمله نشان از بیمار بودن آن بود و به همین دلیل نمونه برداری صورت گرفته از لاشه گرگ مهاجم، توسط دامپزشکی به آزمایشگاه تهران ارسال شد.
وی با بیان اینکه 'هاری' از بیماری های مشترک بین انسان و دام است که می تواند از دام و یا حیوانات درنده آلوده به انسان و یا دام سالم منتقل شود، اظهار کرد: این گرگ مهاجم، غروب پنجشنبه /21 دی جاری/ در شهر زرین آباد یک مرد 69 ساله و در 2 روستای ینگی کند سیدلر و ایچ، یک زن 43 ساله و یک مرد 32 ساله را زخمی کرد.
به گزارش ایرنا، این گرگ بر اثر ضربات چوب دستی وارده از سوی جوان 32 ساله و با کمک اهالی روستای ایچ کشته شد و این جوان به همراه زن و مرد حادثه دیده که از نواحی مختلف بدن بویژه سر و صورت و گردن دچار جراحت شده بودند به بیمارستان ایثار ایجرود و سپس به منظور ادامه درمان به بیمارستان آیت الله موسوی زنجان منتقل شدند که حالشان رو به بهبودی است.
شهر زرین آباد 'مرکز شهرستان ایجرود' با روستای ینگی کند سیدلر، حدود چهار کیلومتر و روستای ایچ با روستای ینگی گند سیدلر نیز پنج کیلومتر فاصله دارد.
ایجرود یکی از شهرستان های استان زنجان به مرکزیت 'زرین ‌آباد' است که با حدود 40 هزار نفر جمعیت در حدود 30 کیلومتری شهر زنجان 'مرکز استان' قرار دارد.
دیماه سال 90 نیز گرگ معدوم شده توسط اهالی روستای 'اندآباد اولیا' واقع در بخش زنجانرود، هار تشخیص داده شد و به همین خاطر نیز چهار قلاده سگ درگیر شده با این گرگ نیز مورد آزمایش قرار گرفتند که هار بودن آنها نیز محرز و به ناچار معدوم شدند.
اردیبهشت سال 92 نیز 15 نفر از اهالی روستای 'خیرآباد' زنجان مورد هجوم یک قلاده گرگ قرار گرفته و زخمی شده بودند که در نهایت توسط شماری از اهالی روستا معدوم شد.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.