به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، اسدالله درویش امیری در نشست با فرمانداران شهرستان های استان زنجان افزود: ضروری است فرمانداران و مدیران، دیدار با مردم، سرکشی به روستاها و دهستان ها و برگزاری نشست با نخبگان، سرمایه گذاران، فعالین بخش خصوصی و اقشار مختلف جامعه را از اولویت های برنامه کاری خود قرار دهند و با مردم ارتباط نزدیک داشته باشند.
وی فرمانداران را موتور محرکه دولت در شهرستان ها دانست که باید با برگزاری منظم جلسه های شوراهای اداری و دیدارها و سرکشی ها در مجموعه شهرستان خود، موضوع های مختلف را با زبان ساده به اطلاع مردم برسانند و هشدارهای لازم در خصوص موضوعاتی همچون، کمبود آب با مردم در میان بگذارند.
درویش امیری مدیران حوزه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی استانداری را نیز موتور محرکه و تقویت کننده فرمانداران عنوان کرد و خواستار اطلاع رسانی مناسب از موضوعات کشور به فرمانداران را از مدیران حوزه ستادی استانداری شد.
استاندار زنجان موضوع معیشت مردم و بحث گرانی و بیکاری را منشا اصلی اغتشاشات اخیر در کشور عنوان کرد و گفت: علاوه بر مشکلات معیشتی و مسائل اجتماعی، مخالفین دولت نیز تلاش می کردند دولت را ناکارآمد جلوه دهند و از سوی دیگر، مدیران و نیروهای دولتی هم نتوانستند با تسلط کافی و زبان ساده، اقشار مختلف به ویژه سطح متوسط جامعه را اغنا کنند.
درویش امیری از فرمانداران خواست با حضور در جمع مردم و دهیاران و اعضای شوراهای حوزه خود، شرایط اجتماعی و موضوعاتی همچون هدفمندی یارانه ها را در شهرها و روستاها تبیین کنند و تاکید کرد: باید به عموم مردم جامعه توضیح داده شود که راهی جز کاهش یارانه‌بگیران غیرمحتاج نداریم.
وی ادامه داد: باید به صورت منطقی به مردم گفته شود که علت حذف یارانه چیست و این کاهش یارانه‌بگیران از میان چه گروه ها و اقشار جامعه اتفاق خواهد افتاد.
استاندار زنجان با اشاره به اینکه، امروز 76 میلیون نفر از شهروندان ایرانی 43 هزار میلیارد تومان یارانه می گیرند که گروهی از آنان محتاج نیستند ولی دریافت آن را نوعی مبارزه با دولت و نظام می دانند تا توان اقتصادی کشور را تضعیف کنند، گفت: علاوه بر پرداخت یارانه ها، پرداخت 40 هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه طی سال 96 به صندوق بازنشستگی کشور تحمیل شد که این رقم در لایحه 97 نیز افزایش خواهد یافت.
وی هشدار داد: دشمنان نظام و انقلاب، اعتماد مردم به دولت و نظام جمهوری اسلامی را نشانه گرفته اند و تلاش می کنند نشان دهند که تبعیض و فساد کشور را فرا گرفته و راهکاری برای حل مشکلات جامعه وجود ندارد، از همین رو باید با بهره گیری از تمام ظرفیت های جامعه از جمله فضای مجازی برای افزایش نشاط و امید در کشور استفاده کرد.
درویش امیری خاطر نشان کرد: مهمترین ویژگی مشخصه دولت دوازدهم، «تدبیر و امید» است، لذا مدیری که در این دولت خدمت می کند باید اهل تدبیر بوده و توان ایجاد امید در جامعه را داشته باشد.
وی تاکید کرد: باید با برنامه ریزی و هماهنگی مناسب با مسئولان صدا وسیمای مرکز استان، زمینه حضور مدیران دستگاه های اجرایی در دهه فجر امسال به منظور بیان اقدامات و دستاوردهای حوزه آن ها فراهم شود.
3001/6085
دریافت کننده: مینا افشاری ** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.