علاء الدین کریمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان این بخشش معادل 47 درصد کل مبلغ بدهی این مددجویان بود، مبلغ چشمگیری بشمار می رود.
کریمی تصریح کرد: با کمک ستاد دیه کشور و استان، خیرین زنجانی و گذشت شاکیان، امسال 274 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد آزاد شدند.
بر اساس آمار اعلامی، 11 نفر از این زندانیان بانوان بودند.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان تاکید کرد: ستاد دیه کشور و این استان در قالب کمک های بلاعوض تا کنون بیش از 33 میلیارد ریال برای آزادی زندانیان کمک کرده اند.
وی با اشاره به بدهی 192 میلیارد ریالی کل این محکومان، خاطرنشان کرد: از این میزان بدهی بیش از 18 میلیارد ریال نیز آورده محکومان بوده است.
باقیمانده مبالغ کمک به زندانیان نیز در سایر زیرمجموعه ها مانند اعسار و پرداخت بیمه هزینه شده است.
شایان ذکر است، هزینه های اهدایی خیران، تنها برای زندانیانی که محکومیت آنها پرداخت مهریه، بدهی مالی، نفقه، حوادث کارگاهی و تصادف است، را شامل می شود.
به گزارش ایرنا، به خاطر اشتغال زایی زندانیان بعد ا زتحمل حبس و طبق آمار، طی نیمه نخست سال جاری 38 نفر از مددجویانی که دوره حبس خود را تمام و مدرک مهارت خاصی را دریافت کردند، موفق به استفاده از تسهیلات بانکی تا مبلغ 150 میلیون ریال برای اشتغال شدند.
کمتر از سه درصد زندانیان زنجان را بانوان و بیش از 97درصد از زندانیان را آقایان تشکیل داده اند، همچنین محکومان مواد مخدر و سرقت به ترتیب بیشترین تعداد زندانیان این استان هستند.
3216/8068
خبرنگار : سجاد کریمی ** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.