ابوالفضل رضوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران زنجان افزود: دولت در لایحه بودجه سال 97، به همین میزان اعتبار برای تامین آب شرب روستایی پیش بینی کرده است و امید می رود مجلس شورای اسلامی این رقم را تصویب کند.
وی یادآورشد: دولت از سال 94، 500 میلیون دلار و سال 95، 300 میلیون دلار اعتبار برای تامین آب شرب روستاهای کشور اختصاص داد و هم اکنون مناطق روستایی در بحث تامین آب شرب مشکلی ندارند.
رضوی اضافه کرد: طرح اشتغال و توسعه مناطق روستایی هم با مد نظر قرار دادن کمبود آب در کل کشور و تاکید بر توسعه مشاغل کم آب بر مورد تاکید دولت قرار گرفته است.
معاون توسعه روستایی معاون اول رئیس جمهوری گفت: در تاریخ ایران سابقه ندارد که دولت لایحه دو فوریتی خاص روستاییان و عشایر با کارمزد بانکی چهار درصد به مجلس داده باشد.
دولت در قالب این لایحه موضوع برداشت 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی را برای توسعه و اشتغالزایی در روستاها تصویب کرد.
وی خاطر نشان کرد: نزدیک پنج میلیون و 200 هزار واحد مسکونی روستایی در کل کشور وجود دارد که 60 درصد آنها مقاوم سازی شده اند و در برابر زلزله هفت ریشتری قابل اتکا هستند.
رضوی ادامه داد: باید بتوان به جای مقاوم سازی سالانه 200 هزار واحد مسکونی، 400 تا 500 هزار واحد مسکونی را مقاوم سازی کرد.
معاون توسعه روستایی معاون اول رئیس جمهوری گفت: لازمه تحقق این موضوع همکاری مجلس شورای اسلامی برای تصویب ارقام بالاتری در برنامه بودجه است.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.