به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز شنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سرسرای اجتماعات تدبیر استانداری، اظهار کرد: دولت از همان دقایق ابتدایی وقوع زلزله به صورت مرتب پیگیر وضعیت افراد حادثه دیده بود.
وی ادامه داد: در همین راستا و برای کاهش و رفع مشکلات مردم زلزله زده کرمانشاه، دولت در زمینه اعطای تسهیلات و پرداخت کمک های بلاعوض اقدامات ارزشمندی صورت داد به گونه ای که نسبت به دیگر حوادث غیرمترقبه ای که در کشور بوجود آمده، کم سابقه و شاید هم بی سابقه بوده است.
بازوند گفت: 2 مورد از کمک های بی سابقه پرداخت کمک بلاعوض برای مزارع پرورش ماهی آسیب دیده و همچنین کمک به هشت هزار و 800 واحد سنتی دامداری روستایی بود.
استاندار کرمانشاه همچنین خواستار جذب هرچه سریعتر تسهیلاتی که از محل صندوق توسعه ملی برای کمک به واحدهای صنعتی و کشاورزی آسیب دیده کشور اختصاص یافته، شد و افزود: از محل این صندوق 1.5 میلیارد دلار تسهیلات در بخش اشتغال روستایی درنظر گرفته شده که به تازگی 15 هزار میلیارد ریال آن ابلاغ شده است.
وی تصریح کرد: ما در استان کرمانشاه باید بتوانیم حداقل 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات ابلاغ شده را برای کمک به واحدهای آسیب دیده کشاورزی و صنعتی جذب کنیم.

** تاکید بر خرید تمامی چغندر کشاورزان
استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش به مشکل چغندرکاران استان اشاره و بر خرید تمامی چغندر کشاورزان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه نباید بین کشاورزان این ناامیدی ایجاد شود که کارخانه های قند استان چغندر آن ها را تحویل نمی گیرد، گفت: این ذهنیت در افکار عمومی نباید ایجاد شود چرا که عواقب خوبی برای استان به همراه نخواهد داشت.
بازوند با تاکید بر خریداری هرچه سریعتر چغندر از کشاورزان استان، افزود: ظاهرا آنها مشکلی هم با پرداخت هرچه سریعتر طلب خود ندارند بنابراین باید نسبت به دریافت چغندر آن ها اقدام شود.
استاندار کرمانشاه تصریح کرد: کارخانه های قند بیستون و اسلام آبادغرب حتما تا 2 هفته آینده ترتیبی اتخاذ کنند که تمامی چغندر کشاورزان خریداری شود.
وی همچنین از سازمان های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت استان نیز خواست تا نسبت به پیگیری یارانه ای که کارخانه های قند بیستون و اسلام آبادغرب از دولت طلب دارند (390 میلیارد ریال) و همچنین سایر مشکلات این 2 کارخانه اقدام لازم را صورت دهند.
بازوند در ادامه بر لزوم حمایت از سرمایه گذاران تاکید کرد و گفت: باید بتوانیم امنیت لازم را برای فرد سرمایه گذار ایجاد کنیم و در این میان دستگاه های نظارتی باید مقداری انعطاف نشان دهند.
استاندار کرمانشاه در پایان خواستار حل مشکل انتقال برداشت آب از خط لوله سد گاوشان به شرکت سیمان سامان نیز شد.
3033/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.