سعید کرد، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این سنجابک های درختی از یک دستگاه خودروی سواری پژو پارس کرایه ای در مسیر ارتباطی بیجار - خدابنده، کشف شد.
وی اظهار کرد: این سنجابک ها به همراه متهم دستگیر شده به محیط زیست شهرستان خدابنده تحویل شد تا سنجابک ها در طبیعت رهاسازی شوند و فرد خاطی نیز با معرفی به مراجع قضایی، مورد اعمال قانون قرار گیرد.
کرد افزود: شکار هر سر سنجابک مبلغ سه میلیون ریال جریمه دارد و اگر این سنجابک ها از شرایط لازم رهاسازی برخوردار باشند در جنگل های بلوط شهرستانهای بانه و سردشت که زیستگاه اصلی این جانوران است رها خواهند شد.
وی، 15 سر از این سنجابک ها دچار خفگی و یا ضعف بدنی شده بودند، اظهار کرد: مبلغ 45 میلیون ریال به عنوان ضرور و زیان به محیط زیست زنجان از سوی این فرد خاطی به حساب محیط زیست واریز شد.
فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده نیز گفت: ماموران انتظامی این شهرستان یکشنبه شب در بازرسی از یک دستگاه خودروی سواری پژو پارس موفق به کشف و ضبط 42 سر سنجابک که در داخل گونی قرار گرفته بودند شدند.
سرهنگ حسین مصطفایی افزود: متهم دستگیر شده پس از انتقال به مقر پلیس به قاچاق این سنجابک های درختی اعتراف کرد.
وی با بیان اینکه این قاچاقچی قصد انتقال سنجاب ها از غرب کشور به مقصد استان های مرکزی را داشت که در جاده بیجار - خدابنده در دام پلیس مبارزه با کالای قاچاق این شهرستان افتاد.
به گزارش ایرنا، حفاظت از گونه‌های طبیعی و جانوری حیات ‌وحش وظیفه همگانی و ملی است و به دلیل وجود جنگل های بلوط در کشور ایران زیستگاه مناسبی برای سنجاب ها محسوب می شود اما متاسفانه همواره این جانور زیبا مورد تاراج و شکار قاچاقچیان حیات وحش قرار می گیرند.
هفدم آبان امسال نیز سه قاچاقچی حیات وحش که با یک دستگاه خودروی سواری پراید در حال قاچاق 53 سر سنجابک درختی در مسیر ارتباطی بیجار - خدابنده، بودند توسط پلیس شهرستان خدابنده مشاهده شدند که در بازرسی از خودرو این تعداد سنجابک کشف شد.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.