به گزارش ایرنا، سید عارف شفیعی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 45 درصد مابقی که کارت هوشمند ملی دریافت نکرده اند نیز یا به علت سهل انگاری و یا به علت عدم آشنایی با مزایای آن هنوز هیچ اقدامی برای تکمیل مراحل ثبت نام انجام نداده اند که لازم است در اسرع وقت نسبت به این امر اقدام کنند.
وی افزود: فرایند ثبت نام و صدور کارت هوشمند شامل سه مرحله است که مردم می توانند از طریق وب سایت ثبت احوال به نشانی www.ncr.ir اقدام به ثبت نام کنند.
این سه مرحله شامل پیش ثبت نام، تکمیل ثبت نام، دریافت و فعال کردن کارت است که افراد واجد شرایط ثبت نام (15 سال و بالاتر) باید در مراحل تکمیل و فعال کردن کارت شخصا به ادارات ثبت احوال و یا دیگر محل های پیش بینی شده از جمله دفاتر پیشخوان و پست مراجعه کنند.
وی با توجه به محدودیت زمانی و جلوگیری از ازدحام جمعیت در ایستگاه های ثبت نام از متقاضیان خواست که مرحله پیش ثبت نام کارت هوشمند را انجام دهند تا در زمان تعیین شده بتوانند بدون مشکل، ثبت نام خود را تکمیل کنند.
شفیعی بیان کرد: در مرحله دوم و تکمیل ثبت نام از متقاضی اثر انگشت و تصویر زنده وی گرفته می شود و در مرحله پایانی بعد از دریافت پیامک صدور کارت، برای دریافت و فعالسازی آن باید شخصا به اداره ثبت احوال مراجعه کنند.
رئیس ادراه ثبت و احوال شهرستان طارم اظهار داشت: تعرفه مربوط به ثبت احوال بدون هزینه عکس، 20 هزار تومان است که متقاضی به صورت اینترنتی پرداخت می کند و در مرحله تکمیل ثبت نام، در ادارات ثبت احوال فقط هزینه عکس به مبلغ سه هزار تومان دریافت می شود این مبلغ در دفاتر پیشخوان و پست با احتساب حق الزحمه دفاتر مبلغ 9 هزار تومان است که در مجموع متقاضی، در دفاتر پیشخوان و در هر دو مرحله 29 هزار تومان پرداخت خواهد کرد.
وی همچنین از مردم خواست درصورت مشاهده هرگونه تخلف دراخذ بیش از مبلغ فوق به ادارات ثبت احوال اطلاع دهند تا پیگیری لازم انجام شود.
به گزارش ایرنا، کارت ملی هوشمند مجموعه‌ای از اطلاعات فردی، هویتی و زیستی را در خود دارد و به علت تدابیر امنیتی ویژه، به راحتی قابل جعل نیست. همچنین کارت‌ شناسایی ملی (از نوع الکترونیکی) مزایای بسیاری از جمله فراهم شدن امکان امضای دیجیتالی و همچنین تصدیق هویت افراد به شکلی مطمئن‌تر را به همراه دارد. ‏
کارت هوشمند ملی می‌تواند به عنوان یک کلید ورود مناسب برای کاربردهایی مانند هدفمند کردن یارانه‌ها، سلامت الکترونیکی و کاربردهای انتخابات و سایر خدمات شهروندی مورد استفاده قرار گیرد و با ارائه سه کاربرد اصلی «شناسایی»، «تصدیق هویت» و «امضای دیجیتال» این امکان را فراهم می‌کند تا بتوان از آن به عنوان یک ابزار چندکاره استفاده کرد.
6085/
خبرنگار: مهدی اسدی ** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.