سرهنگ کارآگاه جعفر رحمتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: این سارقان غیربومی که 18 تا 26 ساله هستند آبان ماه امسال در مناطق مرفه نشین شهر زنجان از جمله 'شهرک کارمندان، کوی شهریار و انصاریه' مرتکب 10 فقره سرقت شده بودند.
وی اظهار کرد: این سارقان حرفه ای منزل پس از دستگیری در بازجویی های پلیس لب به اعتراف گشوده و به این تعداد سرقت منزل در شهر زنجان اقرار و نسبت به بازسازی صحنه جرم نیز اقدام کرده و به منظور اعمال قانون تحویل مراجع قضایی شدند.
رحمتی با بیان اینکه در حال حاضر این پنج سارق دستگیر شده، درحال تحمل کیفر هستند، افزود: این سارقان که در استانهای دیگر نیز دست به سرقت منزل زده اند برای سرقت و فرار از محل جرم از خودروهای تیزرو استفاده می کردند که هفته گذشته در یکی از استان های همجوار در دام پلیس گرفتار آمدند.
رئیس پلیس آگاهی استان زنجان به عموم مردم توصیه کرد از خالی گذاشتن منازل در حد امکان خودداری کنند و نسبت به ایمن سازی درب ها و پنجره‌ ها بی تفاوت نباشند.
رحمتی، افزود: صاحبان منازل از قرار دان اقلام و اشیا قیمتی و کم حجم، وجه نقد و کارت های بانکی که رمزشان در کنار کارت است در مقابل دید سارقان خودداری کنندو در مسافرت ها و یا ترک منزل، آنها را نیز همراه خود برده و در غیر این صورت در قسمت مختلف خانه پنهان کنند تا سارقان به سهولت و یکجا به یغما نبرند.
به گزارش ایرنا، مهر ماه امسال نیز 2 سارق سابقه دار و معتاد به مواد مخدر به جرم 15 فقره سرقت منزل، توسط پلیس آگاهی زنجان دستگیر شدند.
این سارقان که 'بهمن و مجید' نام داشتند در بازجویی های پلیسی، هر کدام به ترتیب به انجام هشت و هفت فقره سرقت در شهر زنجان معترف شدند.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.