حبیب عباسی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون در طرح رونق این استان، 599 طرح و واحد تولیدی ثبت نام کرده اند که از این تعداد 481 مورد به بانک معرفی شده است.
وی یادآورشد: مبلغ مورد درخواست این 481 واحد و طرح تولیدی به چهار هزار و 930 میلیارد ریال می رسد.
عباسی اظهار کرد: هم اکنون 118واحد و طرح متقاضی در کمیته استانی در دست بررسی است.
مدیر طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: از میان پرونده های معرفی شده به سیستم بانکی، 1599مورد موفق به عقد قرارداد و دریافت تسهیلات یک هزارو 860 میلیارد ریالی شده اند.
وی خاطرنشان کرد: 130 طرح و واحد تولیدی با درخواست یک هزار و 540 میلیارد ریال تسهیلات هم اکنون در دست بررسی سیستم بانکی هستند.
عباسی ادامه داد: 24 طرح دیگر هم با 250 میلیارد ریال مبلغ درخواستی در مرحله عقد قرارداد با بانک ها قرار دارند.
مدیر طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در زمینه اجرای طرح بازسازی و نوسازی صنایع، در مجموع 74 واحد ثبت نام کرده اند اما تاکنون فقط 67 فقره از پرونده ها به سیستم بانکی معرفی شده است.
وی اضافه کرد: مبلغ مورد درخواست این 67 فقره پرونده به سه هزار و 600 میلیارد ریال می رسد اما هیچ کدام تاکنون موفق به دریافت مبلغی نشده اند.
عباسی علت این پرداخت نکردن را در دست تکمیل بودن مدارک و بررسی پرونده ها اعلام کرد.
زمان بازپرداخت تسهیلات سرمایه درگردش یا طرح رونق تولید یک ساله و زمان بازپرداخت تسهیلات سرمایه ثابت یا بازسازی و نوسازی صنایع پنج ساله است و نرخ هر 2 به 18 درصد می رسد.
دستورالعمل بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی با توزیع اعتبار 100 میلیارد ریالی در سطح کشور از 20 تیر سال جاری ابلاغ شد.
2 هزار و 700 میلیارد ریال برای نوسازی 135 واحد تولیدی، صنعتی و معدنی در قالب طرح رونق تولید اختصاص یافته است.
تسهیلات طرح رونق 300 هزار میلیارد ریال برای کل کشور محسوب می شود که 100 هزار میلیارد ریال آن برای سرمایه در گردش، 100 میلیارد ریال برای طرح های نیمه تمام و 100 میلیارد ریال برای بازسازی و نوسازی پیش بینی شده است.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.