احمد بالان روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران زنجان افزود: حوزه تعاون در عرصه های اقتصادی و اجتماعی هر جامعه ای حائز اهمیت و جایگاه خاصی است و برای نخسین بار آموزش به روش تسهیل گری به عنوان روش جدید آموزش در این سازمان ارائه می شود.
وی اظهارکرد: سازمان تعاون متولی ساختار و شبکه های تعاون روستایی و کشاورزی کل کشور بوده و مسئولیت اصلی آن در قالب برنامه های مختلف آموزشی در ارکان های مختلف بر اساس تقویم آموزشی است.
سرپرست اداره کل دفتر توسعه آموزش و ترویج سازمان مرکز تعاون روستایی کشورگفت: آموزش در حوزه های مدیریتی، بازار، بازرگانی، مالی و صادرات از مسئولیت های آموزش و ترویج این سازمان به شمار می رود و آن را با توجه به برنامه زمانی و تقویمی از قبل تعیین شده اجرا می کند.
بالان با بیان اینکه 6 هزار و 700 شرکت در سطح کشور زیر مجموعه سازمان تعاون روستایی هستند، یادآورشد: مدیریت، نظارت، حمایت، تقویت و توانمند سازی این شرکت ها از طریق آموزش انجام می شود.
وی ادامه داد: موارد شاخص تجربه و پیشرفت برای بکارگیری توسعه نیز بکار گرفته می شود.
سرپرست اداره کل دفتر توسعه آموزش و ترویج سازمان مرکز تعاون روستایی کشور، تعداد مراکز متولی آموزش در کشور را چهار استان بیان کرد و گفت: این استان ها شامل زنجان، اصفهان، تهران و آذربایجان غربی است که متولی آموزش منطقه ای این سازمان به شمار می روند.
بالان خاطرنشان کرد: به دلیل کثرت تعاونی ها برخی از استان ها نیز خود به طور مستقیم اقدام به برگزاری دوره های آموزش و توانمند سازی می کنند.
وی به آموزش به روش جدید تسهیل گری اشاره کرد و افزود: این آموزش در قالب 25 دوره ویژه مدیران عامل و هیات مدیره تعاونی های استان برای نخستین بار توسط مرکز زنجان در حال برگزاری است.
سرپرست اداره کل دفتر توسعه آموزش و ترویج سازمان مرکز تعاون روستایی کشورگفت: شرکت کنندگان در این دوره های آموزشی نقاط ضعف، قوت و چالش های پیش رو را با مشارکت و همفکری خود بررسی و راه حل هایی را نیز ارائه می دهند.
بالان، آموزش را پایه اصلی هر ساختار فرهنگی و بومی دانست و تاکید کرد: آموزش ها باید بر اساس روش ها و عناوین جدید برای کارگزارانی که درسیستم مدیریتی هستند برگزار و با علم روز در حوزه تخصصی و عمومی اشنایی داشته باشند.
وی ادامه داد: سازمان تعاون روستایی در حوزه باغبانی، شیلات، زراعت، مرغداری، دامداری و دانه های روغنی فعالیت دارد و به دلیل داشتن شبکه گسترده و عظیم برای رسیدن به اهداف استراتژیک محصولات کشاورزی و پایداری در تنظیم بازار نقش قابل توجهی دارد.
سرپرست اداره کل دفتر توسعه آموزش و ترویج سازمان مرکز تعاون روستایی کشور اعلام کرد: مدیران در این سازمان باید به علم، مدیریت روز اشراف داشته و به نفع توسعه فعالیت های اقتصادی اعضا استفاده کنند.
به گزارش ایرنا هم اکنون این سازمان دارای 11 اتحادیه مرکزی و بیش از هفت هزار تعاونی فعال روستایی است که پنج میلیون نفر از روستاییان عضو این تعاونی ها هستند.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.