مرتضی تمجیدی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این نوع آموزش یک فرصت مطلوب برای دانش‌آموزان بشمار می رود.
آموزش از راه دور به عنوان یک فرصت آموزشی برای دانش‌آموزان داخل و خارج کشور محسوب می شود و از سال 83 ایجاد شده است.
دراین مدل آموزشی، 2 گروه هدف شامل دانش‌آموزان لازم‌التعلیمی که به آموزش دسترسی ندارند و بزرگسالان زیر پوشش آموزش‌ از راه دور قرار می‌گیرند.
آموزش دانش‌آموزان در این مدارس بصورت حضوری، غیرحضوری و الکترونیکی انجام می شود.
وی با بیان اینکه مدارس باید با رویکردهای جدید و به روز اداره شوند گفت: جلب مشارکت دانش آموزان برای بالا بردن راندمان طرح ها الزامی است، چرا که بدون مشارکت آنها تعلیمی انجام نخواهد گرفت.
مدیرکل آموزش و پرورش زنجان با اشاره ضرورت تمرکززدایی در این نهاد، خاطرنشان کرد: در امور راهبردی و تفویض در امور عملیاتی و اجرایی نیازمند تمرکز زدایی هستیم.
تمجیدی افزود: نظام تصمیم گیری وزارت آموزش و پرورش در حال حاضر مشکلاتی دارد و باید تغییرات اساسی در این حوزه انجام پذیرد.
وی با اشاره به تاثیر مشارکت در امور مدرسه توسط دانش آموزان، تصریح کرد: رشد احتماعی افراد از کودکی اغاز می شود، این مشارکت زمینه ساز رشد اجتماعی است.
مدیرکل آموزش و پرورش زنجان با تشریح طرح تعالی مدیریت و تاثیر آن بر ارتقای فعالیت های مدارس، خاطرنشان کرد: این طرح باعث افزایش اجتماعی شدن دانش آموزان شده است، چرا که به نحو مقتضی از این ظرفیت بزرگ بهره می برد.
تمجیدی با اشاره به دستاوردهای آموزش و پرورش زنجان گفت: این اداره کل در بستن راه های بیسوادی استان زنجان در کشور مقام نخست را کسب کرده است.
وی افزود: 13 پژوهش سرا در زنجان زیر نظر این نهاد برای ترویج علم میان دانش آموزان فعالیت می کند.
مدیرکل آموزش و پرورش زنجان تاکید کرد: محور کار این مجموعه ها، آموزش روش های مبتنی بر پژوهش به متقاضیان است.
تمجیدی تاکید کرد: آماده سازی دانش آموزان برای شرکت در جشنواره های خوارزمی، ابن سینا و سایر جشنواره های مشابه از جمله کارهای این پژوهش سراهاست.
وی با تبیین اهیمت مطالعه در دوران نوجوانی و جوانی گفت: در مدارس مقطع ابتدایی استان 60 درصد کلاس ها دارای کتابخانه است و یکهزار و 700 کلاس درس کتابخانه ندارد.
182 هزار دانش آموز زنجانی با 15 هزار معلم مشغول تحصیل هستند.
در سال تحصیلی جدید 2 هزار و 436 آموزشگاه فعال در مقاطع مختلف تحصیلی پذیرای دانش آموزان هستند.
8068/3216
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار : اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.