علیرضا نخعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال 92 هشت هزار نفر در سیستان و بلوچستان زیر پوشش پیش دبستانی بودند که هم اینک این تعداد به حدود 60 هزار دانش آموز رسیده است.
وی ادامه داد: از آنجایی که بالاترین نرخ تکرار پایه اول به دلیل 2 زبانه بودن در کل کشور به سیستان و بلوچستان اختصاص داشت وزارت آموزش و پرورش در طرح جذب نوآموزان پیش دبستانی توجه ویژه ای به این استان داشت که این امر سبب افزایش 6 برابری نوآموان این مقطع شد.
وی افزود: با اقدامات انجام شده و افزایش پوشش مقطع پیش دبستانی نرخ تکرار پایه دوره ابتدایی در سیستان و بلوچستان کمتر از نصف و به سه درصد رسیده است.
مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تاکید کرد: شاخص های توسعه آموزشی در این استان در چهار سال اخیر 10 درصد بهبود پیدا کرده که افزون بر سه برابر متوسط کشوری است.
نخعی گفت: همچنین در این سالها 150 هزار کودک که در گذشته تجربه حضور در کلاس درس را نداشتند یا ترک تحصیل کرده بودند توانستند از امکانات تحصیلی بهره مند شوند.
وی ساخت هزار مدرسه جدید در سیستان و بلوچستان را یکی از دستاوردهای آموزش و پرورش در سالهای اخیر ذکر کرد و افزود: جذب بازماندگان از تحصیل در این سالها با وجود کمبود فضاهای آموزشی به روش های مختلف از جمله افزایش تراکم در هر کلاس 2 نفر در دستور کار قرار گرفت.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تصریح کرد: سواد آموزی در این استان در سالهای اخیر چهار و نیم برابر کشور رشد داشته است.
به گزارش ایرنا، استان سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95 با 19 شهرستان افزون بر 2 میلیون و 775 هزار نفر جمعیت دارد.
هم اینک بیش از 620 هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در 6 هزار و 300 مدرسه تحصیل می کنند و 36هزار و 700 فرهنگی نیز سکان دار تعلیم و تربیت در این استان هستند.
7316**3213 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشار دهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.