به گزارش روز جمعه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، سید بیوک موسوی در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان افزود: با اجرای برنامه‌ های مختلف آموزشی و فرهنگی آمیخته با معنویت برای اقشار مختلف جامعه به‌ ویژه نوجوانان و جوانان، می توان گام‌ های موثری در مهار آسیب های اجتماعی برداشت.
وی با بیان اینکه بازه سنی نوجوان تا میانسال به دلیل تحرک بیشتر در خرید و فروش مواد مخدر، نسبت به سایر رده های سنی، آمار بالای دستگیر شدگان را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: مبارزه با معتادان و قاچاقچیان، بخشی از وظایف این شوراست؛ اما واکسینه کردن نوجوانان و جوانان از لحاظ فرهنگی، بخش مهمی از وظایف مسئولان است که موفقیت در این امر، نیاز به تلاش و جدیت همگانی دارد.
موسوی با بیان اینکه در برخی از خانواده‌ های معتادان، فرزندانی وجود دارند که از درون خاکستر اعتیاد، برخاسته و به چهره اثرگذار و تابناکی در جامعه تبدیل شده ‌اند، اظهار کرد: می‌توان برخی اتفاقات ناشی از بروز آسیب‌ های اجتماعی را برای فرزندان آینده این مرز و بوم، انعکاس داد تا نوجوانان و جوانان، زنگ خطر را احساس کرده و به مسیری صحیح، هدایت شوند.
وی با اشاره به اینکه اکثر معتادان جزء عاطفی ‌ترین، با اخلاق ‌ترین و صادق ‌ترین افراد جامعه بوده ‌اند، ادامه داد: این جوانان به دلیل عدم آموزش و آگاه ‌سازی و همچنین فاصله ایجاد شده بین خود و خانواده‌ هایشان، گرفتار دام اعتیاد شده ‌اند.
معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر، منحصر به سازمان خاصی نبوده و ماموریت و وظیفه همه اعضای شورا است، اضافه کرد: با وجود اینکه نیروی انتظامی به ‌صورت مستقیم در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد، اما دستگاه ‌های فرهنگی نیز باید خانواده ‌ها را به در کنار هم بودن، سوق دهند. ضمن اینکه مراکز آموزشی، دانشگاه ‌ها و سازمان ‌های مردم ‌نهاد نیز ظرفیت و تجارب بسیار موثر و ارزشمندی در این زمینه دارند که می‌توان از آنها بهره برد.
وی با تاکید بر اینکه فرمایشات رهبر معظم انقلاب، فصل ‌الخطاب بوده و ایشان با اشراف و تجربه چندین ‌ساله در مدیریت کلان کشور، دستورات و فرامین را ابلاغ می‌ کنند، گفت: وظیفه اعضای شورا این است که با طرح محورهای مختلف، دستورات ایشان را در خصوص مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر از قبیل آموزش، فرهنگ، هنر، تربیت، ورزش، درمان و خانواده، اجرایی کنند و درباره این موضوعات، ضمن انجام اقدامات پیشگیرانه، در راستای حمایت ‌های اجتماعی و حقوقی از معتادین پس از درمان با توجه به وظایف دستگاه ‌ها، گام‌ های اساسی بردارند.
به گزارش ایرنا استان زنجان با کمتر از یک درصد میزان شیوع مصرف مواد مخدر، جزو استان های پاک محسوب می شود.
دریافت: حسن اکبری ** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.