اسدالله درویش امیری روز چهارشنبه در مجمع سالانه پیشگری از وقوع جرم در نیروهای مسلح استان زنجان افزود: زیباترین پیامی که از فرمایشات حضرت علی(ع) در خصوص اداره جامعه به مالک اشتر به ما می رساند این است که امکان زندگی سالم انسان هایی که در یک جغرافیا در کنار یکدیگر زندگی می کنند، بدون وجود چارچوب و مقررات و قانون، وجود ندارد.
وی با بیان اینکه نیروهای مسلح باید طوری در جامعه برخورد کنند که مردم احساس نکنند که فراتر از آنان هستند، اظهار کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح وظیفه خطیرتری نسبت به سایر قضات دارد.
درویش امیری با تاکید براینکه سازمان قضایی نیروهای مسلح به دلیل وظایف کاری خود که با مجریان نظم و امنیت سر و کار دارند وظیفه و نقش اساسی دارد ادامه داد: این سازمان اصلی ترین مرجع و پناهگاه کسانی است که اگر تخلفی از مجریان نظم و قانون شده، به موضوع رسیدگی کنند.
استاندار زنجان گفت: نیروی انتظامی در خط مقدم ارتباط با جامعه است و امنیت جامعه در گرو تلاش و بی خوابی و اجرای دقیق قانون به وسیله کارکنان ناجا است و پیشگیری از جرایم و انحرافات در جامعه جایگاه بزرگی دارد.
درویش امیری با بیان اینکه حجم عظیم وظایف نیروی انتظامی به حتم آسیب هایی را متوجه شما می کند افزود: باید تلاش کنیم تا پلیس جامعه محوری داشته باشیم، پلیس امروز مورد اعتماد و امین مردم قرار گرفته است و شما ماموران قدر بدانید که مردم به شما اعتماد کرده و با مشاهده شما احساس امنیت می کنند.
وی تصریح کرد: مردم باید احساس کنند کشور را دولت در سایه حاکمیت و نظام قانونمند اداره می کند و این احساس را داشته باشند که جامعه و کشور، قانونمند و در چارچوب قانون اداره می شود و همه در برابر قانون در یک رده هستند.
درویش امیری افزود: نیروی انتظامی با توجه به تعدد ماموریت هایی که دارد اگر دچار خطا شد ما دادستان نیروهای مسلح داریم و از ظلمی که شده باید از شما و حقتان دفاع کند و یکی از حقوقتان نیز دیه ای که به شما پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه باید مجرمان با حضور به موقع و سریع نیروی انتظامی احساس ناامنی کنند، اظهار کرد: مردمی بودن پلیس، خاص نیروی مقدس انتظامی ایران است و ما افتخار می کنیم که از استان های امن کشور در مقوله امنیت هستیم.
درویش امیری، اجرای قانون و پیشگیری از وقوع جرم را از وظایف نیروی انتظامی اعلام کرد و افزود: پیشگری همواره مقدم بر برخورد است بنابراین فرهنگ پیشگیری از وقوع جرم باید در جامعه نهادینه شود.
استاندار زنجان با اشاره به اینکه پلیس اسلامی امروز به عنوان نماد حاکمیت و اجرای قانون، باید بر اساس استانداردهای تعریف شده عمل کند، تاکید کرد: شما باید الگوی سالمی برای سایرین باشید و مردم را با هر گرایش و تفکر باید شهروند خود بدانید.
درویش امیری با اشاره به فرمایش حضرت علی (ع) به مالک اشتر که فرمودند 'خداوند را باید بر بالای سرمان ببینیم' افزود: ضرب و جرح متهمان از دیدگاه توده مردم، رفتار غیرانسانی تلقی می شود چه بلند شدن باتون مامور و چه پلیس سد معبر شهرداری باشد.
وی با تاکید براینکه نیروی انتظامی بیشترین ارتباط با مردم را دارد، اظهار کرد: مردمداری و جامعه محوری نیروی انتظامی باعث افزایش مشارکت مردم با پلیس و محبوبیت این نیروی خدوم در جامعه شده است.
استاندار زنجان اعتماد عمومی را مهمترین سرمایه اجتماعی برای نیروی انتظامی دانست و گفت: فرصت به مردم را باید قدر دانست و پلیس باید آنچنان مقتدر و با صلابت باشد که عموم مردم احساس امنیت کرده و تبهکاران نیز احساس ترس و ناامنی داشته باشند.
6084/6085
دریافت کننده: پرویز غفاری **انتشاردهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.