به گزارش ایرنا، علی محمدیان روز سه شنبه در جلسه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ابهر، با قدردانی از تلاش و پیگیری مسئولان شهرستان در راستای مسئولیت‌های ذاتی، افزود: سمت و سوی جلسات کاربردی، عینی و عمل گرایانه خواهد شد.
وی اظهار کرد: بهداشت، سلامت و امنیت غذایی بر هیچ کس پوشیده نیست و مسئولان شهرستان نباید حوزه فعالیت خود را به موضوعات کلان کشوری پیوند بزنند و باید با ضعف و کم کاری در تولیدات کشاورزی و مواد غذایی در حوزه شهرستان به طور جدی برخورد کنند چراکه این امور با جان انسان ها و سلامت مردم و شهروندان سروکار دارد.
معاون فرماندار ابهر با اشاره به اهمیت رعایت بهداشت در تولید مواد غذایی صنعتی و سنتی و نظارت مسئولان مربوطه به این حوزه، تصریح کرد: در برخی از نانوایی ها به فراخور آموزش های قبلی مسائلی را آنگونه که باید و شاید رعایت نمی کنند و در پی آن سبد غذایی اصلی سر سفره مردم که انواع نان است تحت تاثیر قرار می گیرد.
وی خاطرنشان کرد: متصدیان نانوایی ها باید به سمت آموزش های لازم و الگوپردازی بروند تا آموزش بهداشت را جدی بگیرند.
محمدیان یادآور شد: از نظر بهداشتی باید نظارت ها شدید باشد تا نانوایی ها و اغذیه فروشی های ما بدانند که شرایط جدیدی در شهرستان ایجاد شده تا خودشان برخی مسائل را رعایت کنند نه اینکه صرفا کارت سلامتی را دریافت کنند و هیچ تلاشی برای رعایت بهداشت نکنند.
وی ابراز کرد: در بحث کشتارگاه یک کمیته اجرایی به دبیری دامپزشکی و عضویت علوم پزشکی، شهرداری و شورا و محیط زیست مشکلات مربوط به کشتارگاه را بدون تعارف بررسی کنند و هر دستگاهی که وظایف ذاتی دارد نسبت به این موضوع اهمیت قایل شود.
رئیس شبکه بهداشت شهرستان ابهر در این جلسه افزود: جمعیتی که در سامانه سیب ثبت نام کرده اند 154 هزار و 507 نفر در شهرستان ابهر، شامل بیش از 127 هزار نفر جمعیت شهری و بیش از 27 هزار نفر جمعیت شهری هستند.
وی با اشاره به تغییر الگوی بیماری ها از واگیر به سمت غیرواگیر، اظهار کرد: 62 درصد علت مرگ ها در شهرستان ابهر بیماری های غیرواگیر شامل بیماری های قلبی عروقی، دیابت، فشار خون و سرطان است و هر جا در بهداشت کم کاری شود در این آمار خود را نشان می دهد.
شعبانی تاکید کرد: با افزایش بیماریهای مزمن بار مالی سیستم افزایش می یابد و آنچه در طرح ایراپن انجام می شود همه افراد جامعه بر اساس نیاز جمعیت هدف خدمات دریافت می کنند.
وی خاطرنشان کرد: آمار مرگ و میر شهرستان در اثر سکته قلبی نسبت به استان بالا است و در 3 سال اخیر سکته‌های قلبی و مغزی نیز نسبت به استان بالا بوده است.
رئیس شبکه بهداشت شهرستان ابهر ابراز کرد: در طرح ایراپن غربالگری دیابت در سال 96 شروع شده است و در مدت 8 ماه بیش از 2 هزار نفر دیابتی شناسایی شده اند که از بیماری خود اطلاع نداشتند.
6085/7324
خبرنگار: اکرم بیات ** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.