غلامحسین جمیلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: روند حضور ایران در این نمایشگاه طی سال های گذشته مرتب در حال رشد بوده و پررنگ تر و مساعد تر شده و افرادی که سال های گذشته هم حضور داشتند، اعلام می کردند که تفاوت بسیار محسوسی در وضعیت غرفه های ایران مشهود بوده است.
وی یادآورشد: این مرهون تمام موفقیت های گذشته و سیاست های جدید ایران برای حضور در چنین نمایشگاه هایی، محسوب می شود.
جمیلی اظهار کرد: این نمایشگاه ها یک ضرورت برای حضور بیشتر و پررنگ تر در بازارهای جهانی و معرفی محصولات و فرهنگ ایرانی به شمار می آید.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: ایران در این نمایشگاه برای نخستین بار از کشورهای شاخص بود که همه توجه نمایشگاه معطوف به آن بود.
وی خاطر نشان کرد: فضای نمایشگاهی، بازدیدکنندگان را هم به سمت غرفه ایران هدایت و تشویف می کرد و استقبال قابل توجهی از این حضور انجام شد.
جمیلی ادامه داد: 2.5 میلیون نفر در این مدت از نمایشگاه بازدید کردند و بنا بر همان سیاست هایی که نمایشگاه ایتالیا داشت، اکثر نگاه ها متوجه ایران بود و بازدیدکنندگان بسیاری هم به غرفه ایران مراجعه می کردند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان گفت: بزرگترین تجربه ارزشمندی که دراین نمایشگاه به دست آمد این بود که برخی کالاها و اجناس ارائه شده با سلیقه ایتالیایی ها منطبق نبود و باید از قبل یک مطالعه علمی برای شناخت سلیقه و نیاز کشور میزبان انجام می شد.
وی اضافه کرد: اندازه، جنس، قیمت گذاری، تزئین غرفه، ارزش گذاران کالا، کیفیت، جنس و اولویت های انتخاب بازدیدکنندگان مواردی است که باید برای حضور در نمایشگاه های بین المللی آینده مد نظر قرار گیرد.
جمیلی ابراز کرد: نمونه چنین نمایشگاه های بزرگی با این حجم از بازدیدکنندگان و کشورهای متقاضی حضور، به ندرت در سطح بین المللی رخ می دهد و از این رو باید این نکات را برای نمایشگاه های آتی مد نظر قرار داد.
استان زنجان به نمایندگی از جمهوری اسلامی، مسئولیت غرفه ایران در نمایشگاه آرتی جیانای میلان ایتالیا حضور یافته بود.
پیش از این جمیلی اعلام کرده بود که نزدیک 25 میلیارد ریال ارزش کالاهای ارسالی از استان زنجان به این نمایشگاه بوده و از آنجایی که نمایشگاه آرتیجیانای با محوریت صنایع‌دستی فعالیت خود را آغاز کرده، عمده کالاهای صادر شده شامل صنایع‌دستی استان بوده است.
نمایشگاه 'آرتی جیانای' ایتالیا از ۱۱ تا ۱۹ آذرماه امسال در کشور ایتالیا برپا شد.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.