به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا زنجان، سرهنگ محمد علی آدینه‌لو روز دوشنبه با اعلام این خبر گفت: طی رصد و پایش مستمر صورت گرفته از سوی کارشناسان پلیس فتا این استان، مشخص شد، شخص یا اشخاص نامعلومی با ایجاد و راه‌اندازی یک گروه تلگرامی با عنوان 'خوشگل پسرا' در راستای ترویج فساد و فحشا اقدام کرده اند.
وی با بیان اینکه شناسایی و دستگیری عامل یا عاملین این بزه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا زنجان قرار گرفت اظهار کرد: با اقدامات فنی و پی جویی‌های پلیسی صورت گرفته مشخص شد متهم شخصی به هویت (ر.ح) ساکن زنجان می باشد که بلافاصله با اخذ دستور قضایی نامبرده دستگیر و همراه با ادله جرم شامل گوشی تلفن همراه، به مقر پلیس فتا منتقل شد.
آدینه لو افزود: متهم پرونده در بازجویی‌های اولیه، منکر هرگونه بزه ارتکابی ‌شد ولی پس از مواجهه با مستندات و مدارک جمع آوری شده از سوی کارشناسان فتا، به بزه ارتکابی معترف شد.
وی ادامه داد: متهم در اظهارات خود بیان داشته است که با خط معلوم در شبکه اجتماعی تلگرام عضو بوده و از روی کنجکاوی و ناآشنایی به جرایم رایانه‌ای، مرتکب این بزه ارتکابی شده است.
آدینه لو افزود: هرکس در فضای مجازی اقدام به توهین و نشر اکاذیب علیه دیگران کند به موجب قانون مجازات جرایم رایانه‌ای به حبس از 91 روز تا 2 سال یا جزای نقدی از پنج تا 40 میلیون ریال و یا به هر 2 مجازات، محکوم خواهد شد.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه دقت و هوشیاری مهمترین روش برای مهار و خنثی کردن طرح‌های کلاهبرداری است، گفت: از کاربران انتظار می رود به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.
6084/6085
دریافت کننده: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.