محمدرضا انصاری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به انعقاد این تفاهم نامه، افزود: ارتقای دانش، کسب مهارت جهت اشتغال، آشنایی با دنیای واقعی کار و ورود به بازار کار پس از پایان خدمت، مهمترین هدف این تفاهم نامه محسوب می شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای زنجان خاطرنشان کرد: دوره سربازی یک فرصت مناسب برای استفاده از ظرفیت و سرمایه اجتماعی جوانان جهت آمادگی برای ورود به بازار کار است.
انصاری افزود: باید نوع نگاه و فرهنگ جامعه به مسئله مهم اشتغال تغییر یابد، تربیت و نظارت والدین در این موضوع اصلاح شود، تا یادگیری مهارت جوان جویای کار، به عنوان یکی از مولفه های اشتغال به کمک آنها بیاید.
وی گفت: فراگیری آموزش های مهارتی در کاهش آسیب های اجتماعی شاخصه مهمی به شمار می آیند و باید مسئولان و خانواده ها روی این مسئله بیش از پیش توجه و تمرکز کنند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای زنجان با اشاره به ظرفیت به روز و مجهز کارگاه های آموزشی مراکز فنی و حرفه ای، تاکید کرد: علاقه مندان به ویژه جوانان از این ظرفیت ها برای مهارت آموزی استفاده کنند.
انصاری تصریح کرد: کیفیت‌بخشی در خدمات دهی و ارائه آموزش به کارآموزان، از اولویت های اداره کل فنی و حرفه‌ای استان است.
وی با اشاره مزایای بهره گیری از نرم افزار شبیه ساز آموزشی، اظهار کرد: کاهش چشمگیر هزینه مهمترین مزیت بهره مندی از واقعیت مجازی است، ارائه محتوای آموزشی از این راه موجب اشتغال زایی و تسریع در آموزش می شود.
انصاری با بیان اینکه خلاقیت و نوآوری برای پیشبرد اهداف این اداره ضروری است ،گفت: چون فناوری به سرعت در حال تغییر است، کارورزی و مهارت آموزی جوانان با فناوری های به روز شده ضروری است.
به گزارش ایرنا،دوره‌های مهارتی استان در 14مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ثابت و بیش از 130 آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد به متقاضیان خدمات ارائه می دهد.
آموزش رایگان برای گروه سنی 15 تا 22 سال در طرح مهارت آموزی محیط واقعی کار از شهریور سالجاری در مراکز این اداره کل شروع شده است و تعهد این اداره تا پایان امسال آموزش و برگزاری دوره برای 760 نفر است.
3216/8068
خبرنگار : سجاد کریمی ** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.