رضا کابلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کنتورهای آب آشامیدنی مستعمل در سطح روستاهای استان زنجان از ابتدای امسال تا پایان آذر 2 هزار و 595 دستگاه توسط ماموران قرائت کننده این دستگاه ها تشخیص داده شد.
وی تاکید کرد: از این میزان 2 هزار و 181 کنتور آب جدید برای مشترکان در سطح روستاهای این استان نصب و راه اندازی شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان گفت: 414 دستگاه کنتور آب آشامیدنی نیز تعویض نشده است.
کابلی، علت این عدم تعویض را از سوی مشترکان بیان کرد و یادآورشد: مامور قرائت کنتور به مشترک وضعیت خرابی را اطلاع می دهد که باید توسط آنان برای تعویض اقدام شود.
وی خاطرنشان کرد: مشترکانی که تحت پوشش شرکت آب روستایی استان زنجان قرار دارند چنانچه بدهی از بابت هزینه آب آشامیدنی به این شرکت نداشته باشند، تعویض کنتور خراب آنها رایگان انجام می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان گفت: با شروع برودت و سرمای هوا احتمال یخ زدگی انشعاب آب و تاسیسات وجود دارد که می تواند علاوه بر خسارت های زیاد معضلاتی را برای روستائیان به وجود آورد.
کابلی از مشترکان خواست، نسبت به عایق کردن دور کنتور به وسیله پشم شیشه، گونی و یا قراردادن کیسه ای از خاک اره و کاه در محفظه کنتور و عایق بندی لوله های آب در فضای باز ساختمان اقدام کنند.
وی یادآورشد: مشترکان آب آشامدینی در سطح روستاها هنگام یخبندان از ریختن آب داغ یا آب گرم بر روی کنتور، روشن کردن آتش در حوضچه کنتور برای باز شدن یخ زدگی خودداری کنند.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان گفت: در حال حاضر تلفن گویای 1523شرکت آب و فاضلاب روستایی در سطح استان زنجان آماده پاسخگویی و ثبت حوادث و اعلان نظر مشترکان طی شبانه روز است.
به گزارش ایرنا، شرکت آب و فاضلاب روستایی استان زنجان 99 هزار و 958 مشترک دارد.
از ابتدای سال جاری 202 روستای تحت پوشش، با بحران آب مواجه بودند که در هشت ماه سالجاری مشکل 81 روستا با استفاده از اعتبارات عمرانی، نگهداری، مدیریت مصرف و نیز عبور از فصل کم آبی رفع شده است.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.