به گزارش ایرنا ، اکنون توقع زیادی ندارد، پس از 12 سال تحصیل با وجود محدودیت ها و امکانات اندک توانسته به مدارج عالی تحصیلی برسد و در یکی از بهترین دانشگاههای کشور و استان مشغول به فراگیری کسب علم ودانش مشغول شود.
او می خواهد میان او و دیگر افراد عادی برای ادامه تحصیل در کسب موقعیت های شغلی تفاوتی قائل نشوند و بتواند با تلاش و پشتکار خود به یکی از نخبه های طراز اول دانشگاه محل تحصیل خود تبدیل شود.
حسین کریمی متولد 19 آذر 77 است ،از بدو تولد به صورت مادرزادی از ناحیه یک چشم نابینای کامل و چشم دیگرش بینایی مختصری دارد که بدون توجه به محدودیت ها و امکانات ناچیزبه موفقیت خیره کننده تحصیلی دست یافته و از همه مهمتر استعداد بالقوه ای که خداوند در وی قرار داده و از طرفی حمایت های خانواده مسیر سختی را طی کرده و موفق به کسب رتبه 408 در رشته دکترای فیزیک دانشگاه تحصیلات تکمیلی شهر زنجان شده است.
این روشن دل از چگونگی موفقیت ها و مشکلات پیرامونی خود چنین می گوید: مشکل بینایی من مادرزادی است یک چشمم قدرت دیدن ندارد و چشم دیگرم نیز بسیار ضعیف که دنیای اطراف را می بیند اما با وجود این مشکلات هرگز ناامید نشدم.
از همان ابتدا تحت پوشش بهزیستی قرار گرفتم، مقطع ابتدائی را در مدرسه اشتثنایی رودکی زنجان سپری کردم و به دلیل هوش سرشاری که داشتم معلمان تشویق کردند که در آزمونهای تیزهوشان شرکت کنم و پس ازقبولی موفق شدم در مدارس عادی ادامه تحصیل دهم.
وی ادامه می دهد: با پشتکاری که داشتم و حمایت های خانواده مقاطع راهنمایی و دبیرستان را با نمرات خوبی پشت سر گذاشتم و سپس برای کنکور آماده شدم که باتلاش های فراوان، پس از کسب رتبه 408 مناطق در رشته دکترای فیزیک دانشکاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه پذیرفته شدم و هم اکنون فصل چهار را سپری کردم ،با وجود دشواری در مطالعه سعی می کنم مطالب را به ذهن بسپارم و ساعات زیادی از وقت خود را به این امور اختصاص می دهم.
کریمی با بیان اینکه نوع نگاه مردم به معلولان و حتی نابینایان متفاوت است، ادامه می دهد: افراد بیشماری در جامعه معلولان و نابینایان وجود دارند که همگام با انسانهای سالم توانسته اند با اراده پولادین خود به موفقیت های زیادی دست یابند اما وجود این مساله رنج اور است.
کریمی می گوید: نابینایی هرگز مانع رشد و ترقی نمی شود، اگر فرد نابینا خود را باور داشته باشد و بداند که می تواند با وجود نابینایی به موفقیتهای فراوانی نائل شود، اما در میان افرادی هستند این محدودیت ها را مانع مهم میدانند.
وی خاطر نشان می کند: دوست دارم تا مدارج عالی تر تحصیلی را طی کنم و در این راه از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهم کرد چرا که داشتن هدف خاص چشم انداز بهتری را پیش روی افراد قرار می دهد.
به گفته معاون توانبخشی بهزیستی زنجان، طبق پایشهای انجام شده شمار معلولان ثبت نام شده در بانک اطلاعاتی این اداره کل 18 هزار و 920 معلول است.
هم کنون 2 هزار و 400 روشن دل در بهزیستی زنجان تشکیل پرونده داده اند که از این تعداد 442 نفر نابینای مطلق هستند.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.