به گزارش ایرنا، حجت الاسلام جعفر رحیمی شامگاه شنبه در همایش حجاب و عفاف در سالن باهنر ابهر، با بیان آثار مخرب بدحجابی و آزادی جنسی در جامعه، افزود: زمانی که پایه های زندگی با بد حجابی، بی عفتی و آزادی های جنسی تضعیف شد در آن صورت زن و مرد به جای آنکه موجب آرامش و آسایش یکدیگر شوند، مانند دشمن در روابط زناشویی می شوند.
وی اظهار کرد: رعایت حجاب اسلامی شخصیت و کرامت زن را تضمین کرده و او را از یک شخصیت ابزاری به شخصیتی مستقل تبدیل می کند و زنان بی حجاب در حقیقت خود را به عنوان ابزاری برای تامین نگاه های آلوده ی مردان آراسته می کنند.
امام جمعه ابهر خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در مورد عفاف و حجاب در حقیقت یک سرمایه گذاری معنوی و مادی است و هر هزینه ای در مورد فرهنگ حجاب و عفاف مانند سرمایه گذاری پرسود است.
وی با انتقاد از هزینه نکردن دولتمردان به فرهنگ عفاف و حجاب و دین، تاکید کرد: متاسفانه بعضی از مسئولان نسبت به این موضوع غافل هستند و اگر متوجه شوند سرمایه گذاری در مورد فرهنگ دینی چقدر جامعه را بیمه خواهد کرد از هیچ کوششی در این زمینه دریغ نمی کنند.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان ابهر نیز افزود: در مدارس شهرستان ابهر دانش آموزان با تکیه بر آموزه های دینی حجاب اسلامی را رعایت می کنند و نماز جماعت در بیشتر مدارس اقامه می شود و دانش آموزانی که در حفظ حجاب و شرکت در نماز جماعت کوشا هستند توسط مسئولان مدرسه تشویق می شوند.
موسی رضایی یادآورشد: برای دانش آموزان دختر شهرستان همه ساله مراسمی های مانند روز دختر، دهه فجر، ولادت حضرت زهرا، کارگاه های آموزشی عفاف و حجاب برگزار می شود و در این همایش ها آموزه ها و دستورات دینی از طریق سخنرانان به دانش آموزان یادآوری می شود.
به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم 42 دانش آموز محجبه با اهدای لوح تقدیر و هدیه تجلیل شدند.
7324/6085
خبرنگار: اکرم بیات ** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.