به گزارش خبرنگار ایرنا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در این آئین گفت: امسال 215 مقاله توسط 380 نفر پژوهشگر به دبیر خانه این همایش ارسال شده بود که نسبت به سال های قبل از نظر کمی و کیفی افزایش داشت.
سید ناصر اسحاقی افزود: بعد از بررسی های لازم توسط داوران 12 مقاله در بخش عمومی، کرامت و بین المللی برای ارائه انتخاب شد که دیروز 10 مقاله در دانشگاه محقق اردبیلی ارائه شد و امروز هم 2 مقاله ارائه می شود.
وی بیان کرد: امروز مناظرات رضوی تبدیل به یک جریان علمی شده است به طوری که بیشتر قطب های علمی کشور با دبیر خانه این همایش ارتباط نزدیک و خوبی دارند.
اسحاقی افزود: اسلام دین وحدت و همدلی است و مناظره و گفت وگو در آن اولویت دارد و هیچگاه به دنبال ایجاد مناقشه و منازعه نبوده است.
پخش کلیپ، تجلیل از خانواده های شهدای حرم، رونمایی از2 عنوان کتاب با نام های روایت عشق و کبوترانه، تجلیل از خادمان مناظرات رضوی، اجرای سرود توسط برادران اهل سنت، رونمایی از نمایندگی خبرگزاری رضوی در استان اردبیل و ارائه مقاله برتر از دیگر قسمت های این آئین بود.
همایش سراسری علمی ـ پژوهشی مناظرات رضوی همزمان با هفته وحدت با حضور محققان و صاحبنظران کشور در اردبیل برگزار شد.
خبرنگار: نعمت محسن زاده**انتشاردهنده: عارف شیرزاد
6130 / 1257



اسحاقی با بیان اینکه دین اسلام دین گفت‌وگو و قرآن نیز کتاب گفت‌وگوست، گفت: گفت‌وگو و مناظره در اسلام اولویت هر محور و مولفه‌ای است و تا مناظره در دین اسلام باشد هیچگاه شاهد مناقشه نخواهیم بود.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.