علی خدایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به پیش رو بودن فصل سرما و زمستان و ضرورت آماده به کار بودن برف روب ها و دیگر تجهیزات مورد نیاز برای امداد رسانی و جلوگیری از اختلال در سیر منظم قطارها در منطقه شمالغرب کشور 2 دستگاه برف روب در این منطقه راه اندازی شد.
وی تاکید کرد: در صورت مواجه شدن با بارش شدید برف و کولاک قطارهای ویژه و فوق العاده ای در راه آهن منطقه شمالغرب کشور راه اندازی می شود.
مدیرکل راه آهن منطقه شمالغرب کشور گفت: این منطقه از راه آهن درباره جابجایی مسافران بین شهری هیچ مشکلی ندارد و آماده ارائه خدمات به نحو مطلوب است.
خدایی افزود: جایگزین کردن قطار با خودورهای جاده ای در شرایط سخت برف و کولاک موجب جلوگیری از سوانح دلخراش رانندگی و صرفه جویی در وقت می شود.
وی خاطرنشان کرد: طی سال گذشته بارش برف و کولاک شدید، برخی از جاده های کشور را مسدود و راه آهن منطقه شمالغرب 15 سالن به قطارهای مسافربری راه آهن این منطقه اضافه کرد.
به گزارش ایرنا، حوزه استحفاظی راه آهن منطقه شمالغرب کشور از ورودی ایستگاه کهن دژ در استان قزوین شروع و در خروجی مهاباد در کیلومتر 693 محور آذربایجان غربی به پایان می رسد.
راه آهن منطقه شمالغرب کشور مسافران مسیرهای قزوین، تاکستان، ابهر، خرمدره، زنجان، میانه، هشترود، خداجو، مراغه، ملکان، بناب، میاندوآب و مهاباد را پوشش می دهد.
با بهره برداری از مسیر ریلی قزوین - رشت این مسیر نیز به خطوط ریلی اصلی راه آهن منطقه شمالغرب کشور اضافه خواهد شد.
راه آهن منطقه شمالغرب کشور از تقسیمات کشوری جغرافیایی تبعیت نمی کند و راه آهن این منطقه در حوزه کاری و شبکه ریلی با حداقل 6 استان در ارتباط است.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.