به گزارش خبرآنلاین؛ مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان در دیدار با فرماندار زنجان با بیان این مطلب که شرکت آبفا با زیان انباشته در خصوص قیمت آب مواجه است افزود: زیان دهی شرکت آب و فاضلاب می شود نگهداری سرمایه های شرکت با مشکل مواجه شده و در دراز مدت خسارت های زیان باری را بر تاسیسات و دارایی های شرکت وارد کند.

وی همچنین اعلام کرد: شبکه فاضلاب شهر زنجان تا کنون در بیش از ۵۰ درصد از سطح شهر اجرا شده و در حال حاضر ۳۰ درصد از مردم زنجان از خدمات جمع آوری بهداشتی فاضلاب برخوردارند.

جزء قاسمی با اشاره به اینکه اجرای کامل شبکه فاضلاب در شهر زنجان ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار لازم دارد گفت: با ردیف های اعتباری موجود اجرای کامل این پروژه امکان پذیر نبوده و همچنین در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی را بکار گرفته ایم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در پروژه تصفیه خانه فاضلاب در شهر زنجان را نیز ۱۱۰۰ میلیارد ریال اعلام کرده و افزود: این پروژه ظرف ۳ سال از ظرفیت ۱۲۵ هزار نفر کنونی به ظرفیت اسمی ۴۱۰ هزار نفر خواهد رسید.

جزء قاسمی به اجرای ۱۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در سال جاری در شهر زنجان اشاره کرده و گفت: سالانه ۱۵ هزار اشتراک به آمار مشترکین زنجانی در این زمینه افزوده می شود که طی یک برنامه مدوّن ۷ ساله تمام سطح شهر زنجان تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب قرار خواهد گرفت.

با توجه به میزان منابع آب و سرانهٔ مصرف، ایران از جمله کشورهایی است که در گروه کشورهای مواجه با کمبود فیزیکی آب قرار دارد. این گروه شامل کشورهایست که در سال ۲۰۲۵ با کمبود فیزیکی آب مواجه هستند. این بدان معناست که حتی با بالاترین راندمان و بهره‌وری ممکن در مصرف آب، برای تأمین نیازهایشان آب کافی در اختیار نخواهند داشت. حدود ۲۵ درصد مردم جهان از جمله ایران مشمول این گروه می‌باشند.

براساس شاخص فالکن مارک، کشور ایران در آستانه قرار گرفتن در بحران آبی است. با توجه به اینکه در دهه ۱۳۸۰ و ۱۳۹۰ خورشیدی حدود ۶۹ درصد از کل آب تجدیدپذیر سالیانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، براساس شاخص سازمان ملل، ایران نیز اکنون در وضعیت بحران شدید آبی قرار دارد.

بر اساس شاخص مؤسسه بین‌المللی مدیریت آب نیز، ایران در وضعیت بحران شدید آبی قرار دارد. بنا بر شاخص‌های ذکر شده، کشور ایران برای حفظ وضع موجود خود تا سال ۲۰۲۵ باید بتواند ۱۱۲ درصد به منابع آب قابل استحصال خود بیفزاید که این مقدار با توجه به امکانات و منابع آب موجود غیرممکن به نظر می‌رسد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 805070
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.