به گزارش ایرنا، استاندار زنجان شامگاه دوشنبه در جمع مدیران ستادی استانداری و فرمانداران شهرستان های هشت گانه حاضر شد و سخنانی ایراد کرد که نکات قابل توجهی برای آنان به همراه داشت.
اسدالله درویش امیری که بارها لازمه موفقیت طرح هایی همچون توسعه روستاها و اشتغالزایی را همکاری مدیران و فرمانداران اعلام کرده بود این بار نیز تاکید کرد: من در برابر یک میلیون و 58 هزار زنجانی مسئولم و انتظار دارم که فرمانداران هم چنین نگرشی داشته باشند و در کنار رعایت کامل قانون، از هیچ کوششی در جهت رشد و توسعه استان دریغ نکنند و این توقع مردم استان از تک تک مدیران استان و شهرستان‌هاست.
مردم در هر لباسی اعم از سرمایه گذار، تولیدکننده، صنعتگر، پیمانکار یا حتی یک مراجع ساده در عمل در دستگاه های دولتی چنین واکنشی را مشاهده نمی کنند، موضوعی که بارها تاکید شده است مدیران همراه هستند اما کارشناسان و کارمندان خیر.
استاندار زنجان همین دو هفته قبل در شورای هماهنگی بانک ها هم به عدم همکاری کارمندان و کارشناسان بانک ها با مردم اشاره و تاکید کرده بود که حاضر است خود به شخصه با مدیر مسئول در یکی از شعب حاضر شود و عملکرد کارمندان را نمایش دهد.
درویش امیری بارها طی 15 ماه حضور خود در زنجان بر لزوم همکاری مدیران و فرمانداران در اجرای برنامه های دولت تاکید کرده است، اما در برابر این تلاش مسئولان و متولیان امر، بحث بر سر نبود نگرش تعامل و همراهی کارکنان همین فرمانداران و مدیران مطرح می شود.
درویش امیری در نشستی که با فرمانداران و مدیران ستادی استانداری داشت به ویژگی های مختلفی برای یک مدیر اشاره و تاکید کرد: رفتار مدیران باید نشان دهنده نظم و انضباط در سیستم اداری باشد.
این موضوع نظم و انضباط هم بحثی بود که در آخرین ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان مطرح شد و طهماسبی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی از ابلاغ آیین نامه نظام آراستگی نظام اداری به استان خبر داد.
طهماسبی در همین جلسه ضمن آنکه نبود نظم و انضباط در دستگاه های دولتی را زمینه ساز ایجاد فساد اعلام کرد، استاندار زنجان هم خواستار ساماندهی به سیستم اداری و فروش اموال موجود در انبارها و مازاد شد.
درویش امیری چه پیش از انتخابات اردیبهشت امسال و چه در همین جلسه دیدار با فرماندار بار دیگر انتظار مردم از مدیران ستادی و فرمانداران را بالا اعلام و تاکید کرد: این مسئولان باید تلاش بیشتری برای رفع مشکلات مجموعه اداری تحت مدیریت خود داشته باشند.
این سخن استاندار زنجان بار دیگر در حالی تکرار شد که پیش از این حتی در شورای اداری اعلام کرد که هر نوع کوتاهی و عدم همکاری کارشناسان دستگاه های دولتی را از چشم مسئولان می بیند و این مدیران هستند که باید کارمندان خود را نسبت به اهمیت موضوع رسیدگی به مسائل توجیه کنند.
وی بارها این موضوع را هم تکرار کرده بود که مهمترین علت زمان بر بودن صدور مجوزها و استعلام و یکی از دلایل فرار سرمایه گذاران همین همکاری کردن درست و به موقع کارکنان و کارشناسان دستگاه است.
درویش امیری استفاده از افراد ضعیف در بدنه اداری را موجب تضعیف دولت، کندی کار و ارائه خدمت نامطلوب به مردم خواند و خاطر نشان کرد: همراهی و همکاری انتظار جامعه از مدیران است و در این راستا با هر شیطنت و کارشکنی که موجب کندی ارائه خدمت شود، برخورد خواهیم کرد.
استاندار زنجان نظام اداری را نیازمند بازسازی و پایه گذاری مجدد خواند و گفت: مدیران باید با انگیزه بالا به اداره مجموعه تحت مدیریت خود بپردازند و با اقتدار و شهامت در مواقع مورد نیاز و بدون تعلل و با قدرت از تمام اختیارات قانونی خود استفاده کنند تا ضمن برخورد با افراد بی انگیزه و جلوگیری از بروز خطا و اشتباه در بدنه اداری، زمینه فعالیت افراد توانمند، متخصص، دلسوز و کارآمد هموارتر شود.
وی افزود: در کنار کاهش شدید اعتبارات دولتی و بودجه کشور، برخی شیطنت ها و وجود کارکنان بی انگیزه در سیستم، بر مشکلات نظام اداری می افزاید.
بر اساس آخرین آمار سال 95، استان زنجان 36 هزار و 438 نفر کارمند دولتی و 73 دستگاه اجرایی دارد.
3001/8068
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.