ایرج دست نشان روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: 26 درصد از کل تردد وسایل نقلیه طی آبان ماه درمسیرهای مواصلاتی استان زنجان به وسایل نقلیه سنگین اختصاص داشته در حالیکه میانگین کشوری 15 درصد است.
به گفته وی، با توجه به کنترل تردد وسایل نقلیه با 62 دستگاه تردد شمار برخط در مسیرهای بین شهری استان، طی آبان سالجاری بیش از 9 میلیون و 740 هزار و 850 تردد وسیله نقلیه در 31 مقطع ثبت شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: این تعداد تردد در 62 مسیر بصورت رفت و برگشت دارای ترددشمار برخط فعال استان ثبت شده ‌است.
دست نشان ادامه داد: طی آبان امسال ترددها در جاده های کشور حدود 506 میلیون تردد بود که استان زنجان با این میزان تردد رتبه 19در کشور را دارد.
وی، بیشترین تردد را به ترتیب در آزادراه زنجان – قزوین خروجی استان با 498 هزار و 517 تردد مسیر ابهر- خرمدره با 356 هزار و 605 و کمترین را جاده تکاب دندی با 16 هزارو 168مورد جابجایی خودورها بیان کرد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: میانگین نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در مسیرهای استان طی آبان امسال 226 وسیله نقلیه در هر ساعت بود که میانگین کشوری این نرخ در این مدت 342 وسیله نقلیه است.
دست نشان یادآورشد: استان زنجان درباره نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در مسیرهای مواصلاتی، رتبه 18 را کشور دارد بیشترین نرخ جریان تردد در آزادراه زنجان قزوین خروجی استان با 692 تردد در ساعت و کمترین نرخ تردد در مسیر تکاب - دندی با 22 تردد در ساعت انجام شده است.
وی تاکید کرد: با توجه به آمار موجود، آزادراه های استان زنجان که شامل مسیر رفت و برگشت آزادراه زنجان - قزوین و آزادراه زنجان - تبریز با بیش از پنج میلیون و 367 هزار تردد حدود 55 درصد از کل تردد در جاده های استان را شامل می شود.
به گزارش ایرنا، به گزارش ایرنا، مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به 20 دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین و 62 دستگاه تردد شمار در همه مسیرهای ارتباطی استان است.
استان زنجان پنج هزارو 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این مقدار، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.
7325/6085
خبرنگار : حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.