فرهاد امندی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون 50 نفر از نیروهای بسیح سازندگی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در روستاهای میان میل، عسگرخانی، آسیاب قرمز، شهرک، سراب علیا و سراب سفلی در حال ارائه خدمات به مردم زلزله زده این روستاها در سرپل ذهاب هستند.
وی تاکید کرد: از زمان وقوع زلزله در استان کرمانشاه تاکنون 35 کامیون از کمک های مردم استان زنجان در میان اهالی این روستاها تقسیم شده است.
مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: پتو، لباس، شیرخشک، نان، میوه و مواد غذایی مورد نیاز از جمله کمک های مردمی این استان به مناطق زلزله شده غرب کشور است که مقداری از این کمک ها انبار شده و به فراخور نیاز به این مناطق ارسال می شود.
امندی با بیان اینکه با شروع سرمای فصل اهالی 6 روستای زلزله زده سرپل ذهاب برای اسکان موقت نیاز به کانکس دارند، افزود: نیروهای بسیج سازندگی در حال ساخت سکوهایی برای جاگذاری این کانکس ها هستند که این اقدام نیز در سریع ترین زمان به پایان خواهد رسید.
وی تاکید کرد: با اتمام آوار برداری در این روستاها و مناسب شدن شرایط جوی ساخت و ساز منازل مسکونی برای ساکنان روستاهای زلزله زده توسط گروه های عمرانی بسیج سازندگی آغاز خواهد شد.
مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: گروه های جهادی شامل 50 نفر هستند که این تعداد هر هفته جابجا و نیروهای جهادی و بسیجی تازه نفس به روستاهای میان میل، عسگرخانی، آسیاب قرمز، شهرک، سراب علیا و سراب سفلی اعزام می شوند.
امندی تاکید کرد: گروه های جهادی پزشکی استان زنجان همراه با پرستار و تجهیزات کامل و دارو در حال ارائه خدمات هستند.
وی یادآورشد: گروه های جهادی فرهنگی این استان نیر مشغول توزیع نوشت افزار و اسباب بازی برای کودکان زلزله زده در 6 روستای بیان شده هستند.
به گزارش ایرنا، مردم استان زنجان می توانند کمک های خود به زلزله زدگان غرب کشور را پایگاه های بسیج سازندگی در سطح این استان تحویل دهند.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.