احد یاغموری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین بارش مهر و آبان این استان در سال جاری 24 میلی متر گزارش شد که این میزان نسبت به میانگین بلند مدت 60 و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد (چهار میلی متر) کاهش نشان می دهد.
وی اظهار کرد: میانگین بارش بلند مدت مهر و آبان این استان نیز 61 میلی متر بود و با مقایسه انجام گرفته با مهر و آبان امسال کاهش37میلی متری بارندگی را نشان می دهد.
یاغموری افزود: آمارهای کشور نیز بیانگر ان است 40 درصد بارندگی طی مهر و آبان امسال در کشور به وقوع پیوسته و در واقع 60 درصد کاهش بارندگی وجود دارد.
وی بیان کرد: این در حالی است میزان بارش های مهر و آبان در استانهای مانند اصفهان، فارس ، کرمان صفر بوده وبه جزء استان اردبیل در اغلب استانها نیز با نوسانات از خشکسالی مواجه هستند و تداوم این وضعیت مشکلاتی را به دنبال دارد.مدیر کل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: میانگین بارش 30 ساله شهر زنجان در ماههای مهر و آبان 13.4 میلی متر و 37.8 میلی متر ثبت شده و طبق آمار آبان تا اردیبهشت از ماههای پر باران استان محسوب می شود.
وی خاطر نشان کرد: تغییرات اقلیم و افزایش ناگهانی دما هوا تاثیرات نامطلوبی را بر روند بارندگی در سطح جهانی و حتی کشورمان برجای گذاشته و مشکلات متعددی را موجب شده است.
به گزارش ایرنا، هم اکنون این اداره کل 60 ایستگاه هواشناسی در استان دارد که از این تعداد 30 ایستگاه بصورت خودکار اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری می کند.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.