جواد سلیمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از رویکردهای اساسی مدیریت این شهرستان در زمینه افزایش میزان سرانه فضای کتابخانه ها ، تحقق شعار تبدیل تهدید به فرصت بوده و با اتخاذ تدابیر کتابخانه های مناسب و شکیلی در مناطق روستایی تبدیل شوند.
وی اظهار کرد: خیرین روستای خیرآباد با همکاری دهیاری و شورای اسلامی روستا یک قطعه زمین برای احداث ساختمان جدید کتابخانه این روستا اهدا کردند که مطالعات اولیه این پروژه در حال انجام است.
سلیمی افزود: این شهرستان با توسعه فضاهای کتابخوانی در شهرستان سلطانیه و در روستاها فرهنگ کتاب و کتابخوانی را گسترش داده و این مهم نتایج خوبی را به دنبال داشته است.
وی بیان کرد: این شهرستان توانسته با افزایش سرانه های مربوط به کتاب و کتابخوانی، اعم از تعداد کتاب، فضای کتابخانه ها، تعداد صندلی در کتابخانه های عمومی شاخص های متعارف در سند چشم انداز سال 1404 عبور کرده است.
مسئول امور کتابخانه های سلطانیه ادامه داد: آمارها نشان می دهد سه درصد جمعیت کشور،هفت درصد در استان زنجان، 14.5 درصد در شهرستان سلطانیه عضو کتابخانه های عمومی هستند که بالاترین را شامل می شود.
وی خاطر نشان کرد: از مجموع هشت کتابخانه فعال این شهرستان، هفت باب در روستاهای بزرگ و با جمعیت زیاد واقع شده که دیگر روستاهای کم برخوردار را نیز پوشش می دهد و مشکلی در این بخش وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، هم اکنون هشت باب کتابخانه فعال این شهرستان چهار هزار و 59 نفر عضو دارد.
شهرستان سلطانیه با 2 بخش و 30 هزار نفر جمعیت در 40 کیلومتری مرکز استان زنجان قرار دارد.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.