به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، اسدالله درویش‌امیری در حاشیه بازدید از محل جمع‌آوری کمک‌های مردمی هلال احمر استان و در جمع خبرنگاران با تسلیت به تمام خانواده‌های داغ دیده زلزله کرمانشاه و به ویژه سرپل ذهاب افزود: مردم ایران اسلامی هربار و در هر نقطه از این مرز و بوم با رخ دادن این گونه حوادث برای کمک به زلزله زدگان به صحنه آمده‌اند.
وی از احساسات، تلاش و حضور گرم مردم برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان و اهدا برخی اقلام به جمعیت هلال احمر و پایگاه‌های این جمعیت قدردانی کرد.
استاندار زنجان گفت: پس از وقوع این حادثه مردم این استان برای کمک به هموطنان خود به صحنه آمده‌اند و این در حالی است که در فرهنگ ما نوع دوستی، انسان دوستی و دفاع از انسان و انسانیت زبانزد است.
وی با تاکید بر اینکه مردم استان زنجان با عشق و علاقه به زلزله‌دگان غرب کشور کمک می‌کنند، به ارسال محموله‌هایی از این استان به کرمانشاه و سرپل ذهاب اشاره کرد.
درویش‌امیری افزود: بر این اساس معاون عمرانی استانداری زنجان برای کمک به استانداری کرمانشاه عازم این استان شده است.
وی یادآوری کرد: جمعیت هلال احمر استان نیز برای کمک به زلزله‌زدگان غرب کشور تلاش وافری داشته و اکیپ این جمعیت نیز از 2 روز گذشته در منطقه مستقر شده است.
درویش امیری خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا مردم آسیب‌دیده این منطقه هرچه زودتر سر و سامان پیدا کنند و مردم این مناطق نیز باید صبر و حوصله کنند تا وضعیت‌شان سر و سامان یابد چرا که ترمیم هر خرابی و آسیب‌دیدگی نیاز به زمان دارد.
به گفته معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر استان، هم اکنون تعداد پایگاه های جمع آوری کمکهای مردمی شهر زنجان به 40 پایگاه ثابت و سیار افزایش یافته و با توجه به برنامه ریزی انجام گرفته این تعداد نیز روند صعودی خواهد داشت.
به گزارش ایرنا زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 33.9 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
این زمین لرزه که کانون آن جنوب حلبچه عراق نزدیک مرزهای استان کرمانشاه گزارش شده زیان ها و آسیب های زیادی در استان های کرمانشاه و ایلام به بار آورده است.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.