سجاد صنعتی منفرد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: 91 هزار 265 واحد مسکونی روستایی در این استان شناسایی شده که از این تعداد 45 هزار و 962 واحد آن مقاوم سازی شده و از تسهیلات مربوطه استفاده کرده اند.
این مسئول ادامه داد: نزدیک به 70 درصد این واحدها غیرمقاوم هستند و این موضوع نشان می دهد برای روستاهای استان باید فکر ویژه ای شود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان اظهار کرد: تاکنون نزدیک به 50 درصد واحدهای روستایی این استان مقاوم سازی شده و در این میان 420 روستا کمتر از 20 درصد مقاوم سازی شده و این موضوع اهمیت ویژه ای دارد که منابع و تسهیلات خاصی باید اختصاص داده شود.
وی خاطر نشان کرد: طی برنامه ششم توسعه ، مصوبات مجلس شورای اسلامی و آئین نامه های که در دولت تصویب و ابلاغ شده نسبت به شناسایی و تکلیف روستاهایی که برروی گسل واقع شده تکلیف کرده است.
صنعتی منفرد اظهار کرد: از طریق فعالیت های بنیاد مسکن این استان نیز در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت نیز نزدیک به 6 هزار واحد مسکونی مقاوم سازی شده و زلزله احیر می تواند تلنگری باشد که ایمنی ساخت واحدهای مسکونی روستایی توجه ویژه ای شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: سیاستهای تشویقی و منابع تسهیلات تشویقی بسیار خوبی اعلام شده و در این ارتباط وام های کم بهره پنج درصد 15و 20 میلیون تومانی در نظر گرفته شده و مبالغ بلاعوض نیز در مواقع حوادث از طریق منابع دولتی پرداخت می شود.
وی بیان کرد: این موضوع بیانگر آن است که گستردگی کار بالاست، زیرا 91 هزار واحد مسکونی روستایی در این استان وجود دارد و کار مقاوم سازی و پیشرفت فیزیکی کار نیز بسیار کند بوده است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری یکشنبه شب استان کرمانشاه و غرب کشور را لرزاند و این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه بین 20 تا 100 درصد خسارت وارد کرد.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.