محمود میرزایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اردوی تیم ملی برای نخستین بار در طول تاریخ ورزش پهلوانی و باستانی زنجان در این استان برپا می شود که نشان از توجه اعضای هیات به این رشته ورزشی زنجان است.
وی اظهار کرد: این اردوی آمادگی از 26 آبان جاری در باشگاه ذوالفقار در مجموعه ورزشی تختی شهر زنجان واقع در میدان 15 خرداد برپا شده است و 30 ورزشکار منتخب از استان های مختلف ازجمله خراسان جنوبی، کردستان، کرمانشاه و اصفهان در آن حضور دارند.
میرزایی گفت: این ورزشکاران حاضر، برگزیدگان مسابقات قهرمانی سال های گذشته هستند که متاسفانه افول ورزش پهلوانی و زورخانه ای زنجان طی هشت سال اخیر باعث شد تا ورزشکاران زنجانی موفق به راه یابی به تیم ملی نشوند.
وی افزود: طی هشت ماه اخیر، این هیات موفق به برگزاری کلاس های توجیهی و ارتقا داوری، مربیگری و مرشدی، شد و آذر ماه امسال نیز یک دوره کلاس مربیگری درجه سه را برپا خواهد کرد.
رئیس هیات ورزش پهلوانی و زورخانه ای استان زنجان گفت: 15 آذر امسال، نخستین جشنواره تقدیر از پهلوانان و کهن کسوتان زنجان با حضور مسئولان استانی و فدراسیون در شهر زنجان برگزار خواهد شد.
میرزایی افزود: در این جشنواره که به منظور یادبود پهلوانان مرحوم شده و پیشکسوتان حاضر برگزار می شود لوح تقدیر و نماد پهلوانی به پیشکسوتان و خانواده درگذشتگان اهدا خواهد شد.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری **انتشاردهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.