به گزارش ایرنا، علیرضا ساوری روز دوشنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان زنجان، افزود: تاثیر سایر جرم های مرتکب شده توسط مابقی مجرمان، به خاطر ابزارهای موجود، گمنامی و سایر علل، از آن 50 درصد جرایم اشاره شده بیشتر و زیان بارتر است.
مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی قوه قضائیه تاکید کرد: بیشترین خسارت های مالی و انسانی از اجرایی نشدن قانون در کشور را نیروی انتظامی و قوه قضائیه متحمل می شود.
ساوری افزود: قانون های بسیار خوبی در کشور در حوزه های مقابله با قاچاق کالا، پولشویی، فساد مالی و موارد مشابه داریم اما یا آن را اجرا نمی کنیم، یا ناقص اجرا می کنیم و یا اعتقادی به آن نداریم تا عمل کنیم.
وی اظهار کرد: به همین خاطر خسارات زیادی بر پیکره ساختار اداری کشور و افکار عمومی وارد می شود.
مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی قوه قضائیه با تشریح راهبردهای پیشگیری از وقوع جرم در قوه قضائیه، تاکید کرد: ارتقای آگاهی های عمومی، توجیه و ارشاد جامعه، هشدار به موقع، برهم زدن محیط و موقعیت های جرم و صلب ابزار و فرصت های ارتکاب جرم از جمله این راهبردها به شمار می رود.
ساوری اضافه کرد: افزایش خطر دستگیری مجرمان و جلوگیری از گسترش فضای گمنامی برای ارتکاب جرایم از دیگر راهبردهای این قوه برای پیشگیری از وقوع جرایم است.
وی با تشریح جزئیات نحوه اجرای راهبردهای قوه قضائیه در امر پیشگیری، افزود: نزدیک 50 دستگاه و نهاد دولتی و غیر دولتی در اجرای این راهبردها حضور دارند و برای عملیاتی شدن همه آنها نیازمند تعامل واقعی بین دستگاهی هستیم.
مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی قوه قضائیه تصریح کرد: نباید نگاه اولیه مسئولان و مردم به پیشگیری از وقوع جرم به دستگاه قضایی باشد، چرا که این نگاه کم محصول و پر هزینه خواهد بود.
ساوری ادامه داد: بینش جامعه به موضوع پیشگیری باید استفاده کاربردی از ابزار فرهنگی و اجتماعی باشد، تا هزینه کمتری برای کشور داشته و حاصل آن کسب نتیجه بهتر برای مردم باشد.
به گزارش ایرنا، تعداد کل زندانیان کشور بیش از 220 هزار نفر است و تعداد پرونده های بررسی شده در سال گذشته بیش از 15 میلیون فقره بوده است.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.