به گزارش ایرنا، مهمترین شاخص کارگزاران محرومیت‌زدایی در کمیته امداد باید انجام کار مفید و اثربخش در حوزه‌های مختلف باشد، که توجه به ارتقای سطح معیشتی، سلامت و بهداشت مددجویان تحت حمایت کمیته امداد از رویکردهای مهم در حوزه خدمت‌رسانی اثربخش به جامعه هدف این نهاد است.
به گفته هدایت صفری با فعالیت مؤثر در حوزه خدمت‌رسانی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد خدمات این نهاد باید موجب امیدآفرینی و افزایش نشاط در اقشار ضعیف و نیازمند جامعه شود.
وی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این نهاد تلاش می کندبا تحت پوشش قرار دادن گروههای هدف بیمه ای ارزان‌ترین و مؤثرترین خدمات در حوزه درمان به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد ارائه شود.
صفری خاطرنشان کرد: هم اکنون این نهاد به هشت هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد این استان در شهرهای دارای جمعیت بالای 20 هزار نفر خدمات بیمه ای ارائه می کند.
این مسئول ادامه داد: خدمات درمانی و بهداشتی کمیته امداد تنها محدود به مددجویان بهره‌مند از خدمات بیمه‌ای این نهاد نیست، بلکه برنامه‌ریزی‌شده تا با برقراری بیمه‌های مکمل و کمک‌های موردی هزینه‌های مرتبط با درمان سایر گروه‌های مددجویی تحت حمایت این نهاد نیز پرداخت شود.
وی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون در قالب کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال، کمک به هزینه نگهداری سالمندان در منزل، تهیه اقلام بهداشتی برای دانش آموزان، تهیه سبد کالای موردنیاز بیماران خاص و صعب‌العلاج و حق بیمه زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال بوده است.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان ادامه داد: 774 بیمار خاص و صعب‌العلاج نیز تحت حمایت این نهاد قرار دارند و باید با شناسایی ظرفیت‌های موجود در جامعه زمینه مشارکت خیران و مؤسسات خیریه فعال در این بخش را در کمک به این گروه از جامعه هدف این نهاد فراهم شود.
وی خاطر نشان کرد: به‌منظور احیای مسئولیت اجتماعی اقشار مختلف در حوزه رسیدگی به نیازمندان جامعه باید با رویکرد تبیینی و اقناعی زمینه مشارکت بیشتر و بهتر خیران را نیز در قالب خدمات رایگان به بیماران تحت حمایت این نهاد بیش از گذشته فراهم شود.
به گزارش ایرنا، هم اکنون 22 هزار و 500 خانوار با جمعیت 39 هزار نفر از خدمات مستمر و غیرمستمر کمیته امداد استان زنجان برخوردار هستند و این تعداد شامل 13 هزار زن سرپرست خانوار ، 17هزار سالمند ، 3 هزار و 700 دانشجو و دانش ‌آموز و 659 بیمار خاص و سرطانی است.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.