به گزارش ایرنا، اسدالله درویش امیری روز پنجشنبه در کنار شماری از مسئولان اقتصادی و عمرانی عازم بازدید از پروژه های مربوط به شرکت شهرک های صنعتی استان شد.
شهرک صنعتی تخصصی صنایع دستی نور زنجان نخستین مقصد بازدید استاندار زنجان بود، پروژه ای که در عمل، عملیات اجرایی آن متوقف بود و با گذشت پنج سال از آغاز عملیات اجرای آن، حتی به پیشرفت فیزیکی 15 درصد هم نرسیده است.
عملیات اجرایی شهرک صنایع دستی زنجان در سال 90 آغاز شده است و تا کنون مسئولان عمرانی شهر، سه بار برای سرعت بخشی به روند عملیات اجرایی این پروژه مهلت تعیین کرده اند که هر سه بار تمدید به بوته فراموشی سپرده شده است.
مکان در دست اجرای شهرک تخصصی صنایع دستی حاشیه آزادراه زنجان - قزوین در جنب شرکت ایرانسفو است.
شرکت سرمایه گذار این شهرک صنعتی تخصصی پیش از این سابقه راه اندازی یک مجتمع تفریحی تجاری در زنجان در کمترین زمان ممکن را دارد.
ناحیه صنعتی ظریفان که در منطقه روبروی شهرک صنعتی صنایع دستی قرار دارد، محل دوم بازدید درویش امیری بود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان هم در جریان همین بازدید گفت: میزان اشتغالزایی صنایع دستی بالا و اعتبار مورد نیاز آن کم است و در کمترین زمان می توان به نتیجه مورد نظر دست یافت.
جواد رحمتی اظهار کرد: صنایع دستی جزء صنایع پاک محسوب می شود و هیچ آلایندگی برای محیط زیست ندارد.
به گفته مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان بناست در ناحیه صنعتی ظریفان 103 واحد صنعتی با اشتغالزایی پنج نفر و هر واحد در زمینی به مساحت 2.3 هکتار ایجاد شود.
امیرحمیدنیا تاکید کرد: عملیات اجرایی ساخت این واحدها به حتم از سال جاری آغاز می شود.
وی به این نکته هم اشاره کرد که تاکنون 278 نفر برای دریافت این واحدها ثبت نام کرده اند که سرریز این ناحیه صنعتی به ناحیه صنعتی نیکان در جنب عوارضی زنجان - تبریز منتقل می شود.
شهرک صنعتی تخصصی آی تی در منطقه کهناب، آخرین مقصد بازدید استاندار زنجان بود، شهرکی که مجید فرخی فرماندار سابق شهرستان زنجان آن را دارای 40 درصد پیشرفت فیزیکی اعلام کرده بود، در عمل فقط 40 هکتار آن برای استقرار صنایع آماده سازی شده است.
حمیدنیا در خصوص این شهرک گفت: این شهرک صنعتی بناست در 100 هکتار احداث شود و صنایع پاک و حداکثر با میزان آلایندگی درجه سه در آن مستقر می شوند.
وی صنایع مربوط به حوزه آی تی را صنایع پاک خواند و از دریافت مجوز زیست محیطی برای تمام این شهرک صنعتی خبر داد.
حمیدنیا از استقرار خدمات زیر ساختی آب و برق در این شهرک صنعتی خبر داد و به آماده سازی طرح انتقال شبکه گاز به این منطقه اشاره کرد.
شهرک صنعتی تخصصی آی تی در 15 کیلومتری شرق شهر زنجان قرار گرفته است.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.