صمد هاشملو روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون طرح بافت فرسوده در شهر زنجان در حال اجراست که تحقق این مهم مشارکت مردم، دستگاههای دولتی و مدیریت شهری ، بانک های عامل است.
براساس مطالعات انجام شده شهر زنجان 178 هکتار سکونتگاه و بافت ناکارآمد شهری دارد.
وی اظهار کرد: 50 درصد قطعات مسکونی کمتر از 200 متر، 50 درصد شبکه های معابر زیر 6 متر، 50 درصد نداشتن ساختمان در برابر زلزله را سه شاخص مهم در شناسایی بافت فرسوده اعلام کرد.
این مسئول یاد آوری کرد: هم اکنون در بافت فرسوده شهر زنجان بویژه هسته مرکزی مشکلاتی از قبیل امدادرسانی هنگام وقوع سوانح و حوادث احتمالی وجود دارد و با توجه به طرح بافت فرسوده اقداماتی انجام می گیرد.
هاشملو افزود: با تهیه طرح بافت فرسوده، عرض معابر ، تعداد طبقات و کار برهای عمومی مشخص شده و بر این اساس فرد متقاضی برای عقب نشینی واحد مسکونی خود طی فرآیندهای مختلفی به شهرداری مراجعه می کند.
رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: در صورت وجود عقب نشینی واحد مسکونی مراحلی که برای صدور پروانه ساختمانی در بافت فرشوده مراحلی از قبیل درخواست متقاضی برای صدور پروانه، بازدید شهرداری از ملک مورد نظر، مطابقت ملک مورد نظر با نقشه طرح بافت فرسوده مصوب و در صورت وجود عقب نشینی متقاضی به سازمان مهندسی ساختمان جهت تهیه کروکی پلاک ثبنتی طی و انجام می گیرد.
وی بیان کرد: در مراحل بعدی کروکی تهیه شده توسط متقاضی توسط شهرداری میزان عقب نشینی بر روی پلاک تعیین می شود و و سپس شهرداری نسبت به تهیه دستور نقشه بر اساس قوانین و مقررات اقدام می کند و متقاضی را به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برای تهیه نقشه ساختمانی معرفی می کند. و پس از طی مراحل فوق شهرداری نست به صدور پروانه ساختمانی مبادرت می کند.
هاشملو خاطر نشان کرد: هم اکنون امدادرسانی در مناطق توسعه یافته مشکلی وجود ندارد و مطابق با اصول شهرسازی ساخته شده و حتی شهرداری نسبت به ایجاد شبکه آتش نشانی مبادرت کرده است.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار : اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.