محمد قاسمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مانورهای طرح اضطراری در فرودگاه‌ها به منظور کاهش آسیب‌های ناشی از سوانح هوایی و تقویت آمادگی پرسنل امداد و نجات با هدف مدیریت این سوانح اجرا می‌‌شود.
به گفته وی، به‌ منظور سنجش توانمندی ارگان‌های امداد رسان، برابر الزام های سازمان جهانی هواپیمایی کشوری مانور کامل طرح اضطراری فرودگاه‌ها هر 2 سال یک‌ بار انجام می‌شود که در آن سرعت عمل و نحوه اطفاء٬ امداد و نجات این ارگان‌ها مورد آزمایش قرار می‌گیرد.
مدیر فرودگاه منطقه زنجان گفت: بلافاصله پس از روی دادن سانحه اطلاع‌رسانی ازطریق برج مراقبت پرواز به اشخاص و واحدهایی که در کتاب طرح اضطراری اعلام شده است، شروع و همه ارگان‌ها برابر وظیفه سازمانی خود اقدام های بعدی را انجام می‌دهند.
قاسمی یادآورشد: به همین منظور یکی از اقدام های مهم و کلیدی تشکیل پست فرماندهی سیار در نزدیکترین مکان مشرف به محل سانحه برای هدایت کار اطفاء٬ امداد و نجات است.
وی ادامه داد: عملکرد دستگاه‌های مختلف شرکت کننده در مانور در قالب سناریویی که تعریف شده، قابل بررسی بوده و همچنین حضور به‌ موقع در زمان سوانح هوایی مهم‌ترین بخش حضور دستگاه‌ها به شمار می رود.
مدیر فرودگاه منطقه زنجان گفت: هماهنگ کردن بیش از 15 دستگاه اجرایی که هرکدام وظیفه خاصی در برگزاری این مانور دارند بسیار حایز اهمیت است.
قاسمی تاکید کرد: وقوع سانحه در داخل و خارج از فرودگاه شرایط متفاوتی برای مدیریت سانحه و بحران ایجاد می‌کند چرا که سوانح در داخل فرودگاه برعهده مدیریت فرودگاه و خارج از فرودگاه برعهده ستاد بحران استانداری هر استان است.
وی، برگزاری مانورها را یکی از الزامات فرودگاه‌های کشور بیان کرد و افزود: مانور موجب برطرف شدن موانع موجود بر سر راه کنترل سوانح و بحران‌های هوایی و تقویت عملکرد دستگاه‌های مختلف امدادرسان در این زمان می شود.
مدیر فرودگاه منطقه زنجان گفت: مانور طرح اضطراری کامل در این فرودگاه با حضور نمایندگان دفتر استانداردهای فرودگاهی، مدیریت ایمنی شرکت فرودگاه ها، اداره‌ کل مراقبت پرواز و اداره‌ کل ایمنی و آتش‌نشانی برگزار خواهد شد.
به گزارش ایرنا، فرودگاه زنجان، یکی از فرودگاه‌های فعال ایران از نوع مرز هوایی به شمار می رود که هم اکنون در هفته چهار پرواز از زنجان به مشهد و برعکس انجام می شود.
این فرودگاه از سال 1379شروع به فعالیت کرده و قابلیت پذیرش هواپیماهای پهن پیکر تا رده ایرباس 340 را دارد.
سالانه تا بیش از 2 هزار پرواز غیربرنامه ای هم از فرودگاه منطقه زنجان انجام می شود.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.