حجت الله صالحی شامگاه یکشنبه در همایش پدافند غیرعامل واحدهای تابعه وزارت امو اقتصادی و دارایی استان زنجان افزود: پدافند غیر عامل مختص ایران نیست و هر کشوری به تبع مخاطرات و تهدیدهای پیش روی خود این مساله را در دستور قرار داده است.
وی یادآورشد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی سازمان دفاع غیر نظامی در کشور فعالیت می کرد که با پیروزی انقلاب منحل و بار دیگر با عنوان جدید سازمان پدافند غیر عامل از سال 82 احیا و فعال شد.
صالحی با بیان اینکه سازمان پدافند غیرعامل بر اساس پنج هدف فعالیت می کند، اظهار کرد: افزایش بازدارندگی به گونه ای که دشمن توان ریسک مقابله با ما را نداشته باشد، کاهش آسیب پذیری و افزایش هزینه تهاجم دشمن، تداوم فعالیت های ضروری برای ورود به موقع مدیریت بحران در مواقع بحرانی، ارتفای پایداری ملی با افزایش آستانه تحمل مردم و تسهیل و تسریع مدیریت بحران این پنج را شامل می شود.
مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس مرکز حراست وزارت گفت: ایرانی ها از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی شاهد توطئه ها و حملات مختلف دشمنان بودند و پدافند غیر عمل از مصادیق بارز مقابله هوشمندانه با این تهاجمات است.
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون هم هدف اصلی فعالیت گروه های مختلف تروریستی از جمله داعش در کشورهای همسایه ایران، تهاجم به جمهوری اسلامی ایران است و از همین رو در کنار آمادگی مستمر نیروهای دفاعی باید اقدامات محوری لازم را در دستور کار داشت.
صالحی ادامه داد: یکی از نیازهای پدافند غیر عامل فرهنگسازی عمومی است و موضوع مناسب سازی تمامی اماکن باید از زمان طراحی تا ساخت در دستور کار قرار گیرد.
مشاور وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس مرکز حراست وزارت گفت: در صورتی که این باور در میان مدیران نهادینه شود به حتم می تواند زمینه بسیاری از آسیب ها را کاهش دهد.
وی اضافه کرد: دشمنان امروز به این نتیجه رسیده اند که باید از طریق جنگ اقتصادی به ایران ضربه بزنند و از همین رو هم رهبر معظم انقلاب موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح و ابلاغ کردند تا اقتصاد جمهوری اسلامی در برابر تکانه های جهانی تاب آوری بالایی داشته باشد.
وی بر لزوم شناخت محیط تهدید و مناسب سازی آنها را تاکید و ابراز کرد: با همین تدبیر رهبر معظم انقلاب در زمینه کاهش وابستگی اقتصاد جمهوری اسلامی به درآمدهای نفتی بود که با وجود کاهش چشم گیر قیمت نفت طی سال های گذشته، اقتصاد ایران کمترین آسیب را در جهان دید.
صالحی در ادامه جلسه به جابجایی مدیران حراست اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان اشاره کرد و افزود: رویکرد ما در حراست عمل به شرع، اخلاق و قانون است و تمامی اقدامات باید در چارچوب مقررات اجرا شود تا بتوان محیطی امن و آرام برای کارکنان فراهم کرد.
در پایان این مراسم از اقدامات زین العابدین امیری تقدیر و محمد حسین بهرامزاده به عنوان مدیر جدید حراست این اداره کل انتخاب شد.
6 تا 12 آبان در تقویم جمهوری اسلامی به عنوان هفته پدافند غیر عامل نامگذاری شده است.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.