به گزارش ایرنا، غلامحسن احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ستاد شهرستانی و استانی متشکل از شهرداری، دادگستری، بهزیستی، کمیته امداد و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای برخورد با معضل متکدیان تشکیل و برای هریک از دستگاه ها نیز تکالیفی تعیین شده است.
وی یادآوری کرد: طبق قانون اعلام شده وظیفه شهرداری جمع آوری متکدیان از سطح شهر و همچنین مسئولیت ایجاد مکان و تجهیزات اردوگاه است و این نهاد غیر دولتی نیز همه روزه در سطح شهر نسبت به جمع آوری متکدیان اقدام می کند.
احمدی افزود: متکدیان جمع آوری شده به اردوگاهی واقع در جاده فرودگاه شهر زنجان منتقل شده و سپس نسبت به غربالگری آنها مبادرت می شود.
احمدی تاکید کرد: این معاونت با به کارگیری کارکنان خود همه روزه نسبت به جمع آوری متکدیان و گداها از خیابان ها، معابر و تقاطع های سطح شهر اقدام می کند و آنها را به اردوگاه تحویل می دهد.
وی اظهار کرد: مدیریت این اردوگاه برعهده فرمانداری است و طبق قوانین و مقررات نیز می تواند نسبت به اعمال قانون در این بخش اقدام کند.
معاون خدمات شهری شهرداری زنجان ادامه داد: این در حالی است که متکدیان جمع آوری شده پس از مدتی دوباره به مکان های فعالیت قبلی خود باز می گردند و حتی شمار آنها نیز به مراتب افزایش می یابد.
وی بیان کرد: شهرداری مسئولیتی در مدیریت متکدیان ندارد و در این میان قانون تکالیفی را نیز برای دستگاه های دیگر تعیین کرده است.
احمدی، از علل مهم بازگشت متکدیان به سطح شهر را نبود برخوردهای جدی قضایی عنوان کرد و افزود: در صورت برخوردهای لازم حتی تعیین زندان و ضبط اموال می توان به کاهش شمار آنها امیدوار بود.
این مسئول افزود: اغلب متکدیان برای کسب درآمد با سوء استفاده از احساسات مردم، به همراه کودک گدایی می کنند که این طبق قانون جرم تلقی می شود و باید برخوردهای شدیدتری با این معضل انجام شود.
وی بیان کرد: به طور یقین برخوردهای قضایی آنگونه که باید و شاید بازدارندگی لازم را ندارد و این موضوع موجب می شود متکدی در کمتر از یکساعت پس از جمع آوری به فعالیت خود ادامه دهد.
به گفته ی، احمدی 70 درصد متکدیان فعال این شهر را مردان و 30 درصد را زنان تشکیل می دهند.
احمدی خاطرنشان کرد: هم اکنون مشکل مهم این معاونت به دلیل استفاده از کارکنان مرد، جمع آوری متکدیان زن در سطح شهر است.
وی یادآوری کرد: برای رفع این معضل به همکاری و مساعدت دستگاه های متولی نیاز داریم.
معاون خدمات شهری شهرداری زنجان خاطرنشان کرد: همکاری دستگاه های متولی امر به ویژه دستگاه های قضایی در ساماندهی و کاهش فعالیت متکدیان در شهر اثر گذاری بهتری را به همراه دارد.
به گزارش ایرنا، شهر زنجان به عنوان مرکز استان سه منطقه شهرداری و 430 هزار نفر جمعیت دارد.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.