به گزارش ایرنا، شهرام طهماسبی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان زنجان افزود: 20 درصد علل موثر در ماندگاری و جذب سرمایه گذاری امکانات و زیر ساخت هایی است که در این زمینه فراهم می شود.
وی یادآورشد: باید در مسیر جذب سرمایه گذاران، همکاری لازم را داشت و برای بهبود فضای کسب و کار با تمام توان تلاش کرد.
طهماسبی به موضوع تهاتر بدهی دستگاه های دولتی با پیمانکاران اشاره و اظهار کرد: مدیران به هر میزان که سریعتر در این زمینه دست به کار شوند، به همان میزان هم می توانند سهم بیشتری را برای تهاتر بدهی استان جذب کنند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: مدیران تا 10 آبان فرصت دارند تا اقدام به تهاتر بدهی خود با پیمانکاران کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان هم در ادامه این جلسه به وضعیت صادرات استان اشاره و خاطرنشان کرد: میزان صادرات زنجان طی نیمه نخست سال جاری از گمرک استان به 141 میلیون و 248 هزار دلار و با مبدا تولید این استان به 215 میلیون و 643 هزار دلار رسید.
ناصر فغفوری ادامه داد: این میزان گمرک در مجموع بامبدا تولید زنجان 36 درصد و از گمرک این استان 89 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.
وی به متوسط قیمت صادرات کشور و استان اشاره کرد و افزود: متوسط قیمت صادرات کشور به ازای هر تن 350 دلار و زنجان یک هزار و 368 دلار ثبت شده است.
فغفوری تاکید کرد: این آمار نشان دهنده تولید کالاهایی با ارزش افزوده بالاتری نسبت به کشور است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان هم در ادامه این جلسه گفت: ایران در محیط کسب و کار در سال 2017 با سه پله سقول رتبه 120 را کسب کرده است.
ابوالفضل عباسچیان اضافه کرد: بهترین رتبه ایران در مولفه های کسب و کار نماگر در سال 2017، اخذ مجوز ساخت و ساز رتبه 27 و بدترین در نماگر ورشکستگی با 156 بوده است.
وی ابراز کرد: لازمه بهبود وضعیت و جایگاه کشور و به تبع آن زنجان در فضای کسب و کار، تسهیل شرایط حضور سرمایه گذاران و صدور استعلام ها و مجوزهای مورد نیاز آنان است.
عباسچیان یادآورشد: پنجره واحد سرمایه گذاری و نقشه جامع سرمایه گذاری 2 ابزاری هستند که می توانند در سرعت بخشی به روند خدمات دهی به سرمایه گذاران به کار گرفته شوند.
برای نخستین بار پنجره واحد و نقشه جامع سرمایه گذاری کشور در زنجان راه اندازی شده است.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.