به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، اسدالله درویش امیری روز پنجشنبه در جریان سفر یک روزه به شهرستان ابهر از سه واحد تولیدی واگن سازی ایریکو، پاک حیات، نساجی ماد بافت، سد کینه ورس و تصفیه خانه ابهر بازدید کرد.
صنایع ریلی ایریکو، یکی از واحدهای تولیدی استان و کشور است که در زمینه تولید واگن های مترویی، مسافر بری و باربری فعالیت می کند و در جریان بازدید استاندار زنجان، در خصوص طرح توسعه این شرکت و کاهش مشکلات مربوط به امور گمرکی آن، بحث و تبادل نظر لازم صورت گرفت.
هم اکنون فضای تولید شرکت ایریکو به 26 هزار مترمربع می رسد که در طرح توسعه ای 9 هزار و 600 مترمربع به این فضا اضافه می شود و فضای لازم برای رنگ کاری و تزئینات واگن و تولید محصول نهایی در دستور کار قرار می گیرد.
مهمترین هدف ایریکو تولید یک هزار دستگاه واگن تا سال 2020 است که برآورد اولیه اعتبار مورد نیاز برای احداث همه سالن ها به یک هزار و 220 میلیارد ریال می رسد.
دومین بازدید درویش امیری از شرکت پاک حیات بود؛ که هم اکنون در مرحله ساخت قرار دارد و در زمینه تولید مواد شوینده و حوصلات بهداشتی فعالیت خواهد کرد.
برای راه اندازی و بهره برداری از شرکت پاک حیات 50 میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی شرکت ترکیه ای انجام و با بهره برداری از آن برای 250 نفر اشتغالزایی می شود.
سومین مقصد بازدید استاندار زنجان در سفر به ابهر، شرکت ماد بافت بود که طی سال های گذشته در وضعیت راکد و غیر فعال قرار داشت و با تلاش مدیران استانی و با جذب یک سرمایه گذار، هم اکنون در مرحله تجهیز و استقرار دستگاه‌های تولیدی جدید و احیای مجدد قرار دارد.
استاندار زنجان پس از واحدهای تولیدی به سمت پروژه تصفیه خانه آب شهرهای ابهر و خرمدره حرکت کرد، پروژه ای که عملیات اجرایی آن در سال 88 آغاز شده است و مسئولیت تامین آب شرب این 2 شهر را بر عهده دارد.
این تصفیه خانه با ظرفیت 400 لیتر در ثانیه طراحی شده است و 23 هزار متر مکعب مخزن برای شهر ابهر و 9 هزار متر مکعب برای شهر خرمدره دارد و طول خطوط انتقال آن به 26 کیلومتر می رسد.
درویش امیری مقصد نهایی سفر یک روزه خود را سد کینه ورس قرار داد و از سدی با 45 متر ارتفاع، 374 کیلومتر طول تاج، و هشت متر عرض تاج از نوع رسی-سنگریزه ای با هسته رسی قائم بازدید کرد.
حجم مخزن سد کینه ورس که مسئولیت تامین آب شرب و کشاورزی شهرستان هاب ابهر و خرمدره را بر عهده دارد به 16 میلیون متر مکعب، متوسط حجم تنظیم آب سالیانه 22 میلیون متر مکعب و حجم ورودی سالیانه مخزن 26 میلیون مترمکعب می رسد.
تامین آب آشامیدنی شهرهای ابهر و خرم دره در افق سال 1400 به میزان 5.5 میلیون متر مکعب در سال، تامین نیاز آبی حقابه های پایین دست تا حداکثر یک هزار و 588 هکتار اراضی کشاورزی پایاب سد به میزان 7.5 میلیون متر مکعب در سال و ذخیره تنظیم سالانه تا 18 میلیون متر مکعب از جریانات سطحی رودخانه کینه ورس در شرایط پر آبی و ترسالی، از اهداف طرح خطوط انتقال و شبکه آبیاری زهشکی اراضی پایاب سد کینه ورس عنوان شده است.
3001/8068
دریافت کننده: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.