به گزارش ایرنا، مینوش مقیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با پیشرفت های کنونی 50 تا 60 درصد سرطان ها قابل درمان است و البته مردم به این موضوع توجه داشته باشند که این بیماری در چهار مرحله سطح بندی شده و هر چه در مراحل پایین تر بیماری تشخیص داده شود، شانس بهبودی بالاست.
به گفته وی، بر خلاف تصور عموم بیماری سرطان در استان زنجان روند افزایشی نداشته چرا که شمار مراجعه کنندگان به مهرانه در سال ثابت است.
مقیمی تاکید کرد: هر چه مبتلایان به بیماری سرطان در مراحل اولیه به متخصص مربوطه مراجعه کنند، درمان ها امیدوارکننده است و به طو مثال فردی که به سرطان خون مبتلاست باید در کوتاه ترین زمان ممکن به متخصص ارجاع داده شود و در صورت تاخیر مشکلات جدی را برای فرد به دنبال دارد.
این فوق تخصص خون و آنکولوژی بیمارستان ولی عصر(ع) ادامه داد: بر اساس کتابچه منتشر شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شمار مبتلایان به سرطان در این استان بالا گزارش نشده و اگر قرار بود روند افزایشی داشته باشد، مستندات ارائه می شد.
وی بیان کرد: تحقیقات گستره ای در مود علل بروز سرطان های دستگاه گوارش و سینه در این استان انجام نشده و در این میان وازرت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سرمایه گذاری گسترده ای را مورد توجه قرار داده است.
به گفته مقیمی، غربالگری سرطان سینه نیز در پایگاه های سلامت توسط ماماها انجام می گیرد و این روند به تشخیص و درمان های بهنگام کمک فراوانی می کند.
بر اساس اعلام قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در سال 2015 میلادی، بیش از 92 هزار ایرانی دچار سرطان شدند که با احتساب سرطان‌های پوستی، این میزان به بیش از 100 هزار نفر می‌رسد.
سرطان رشد غیر طبیعی و خارج از کنترل قسمتی از یک بافت یا یک عضو بدن است که موجب می ­شود سلول ها به سرعت و بدون نظم رشد و تکثیر یابند. خونریزی غیر طبیعی در هر نقطه ای از بدن، پیدایش هر گونه توده سفت سلولی در زیر پوست و زخمی که به آسانی بهبود نمی یابد،سوء هاضمه دائمی، تغییرات در وضعیت خال یا زگیل از قبیل تغییر رنگ، بزرگ شدن، خارش، دردناک شدن و یا خونریزی به مدت طولانی مدت، سرفه، گرفتگی صدا و یا مشکل بلع در مدت زمان زیاد، از نشانه های هشدار دهنده بیماری سرطان به شمار می رود.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.