یوسف رضاپور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: استان زنجان 16 هزار و 388 حلقه چاه آب دارد که از این تعداد 9 هزار و 19 حلقه چاه مجاز و هفت هزار و 369 حلقه دیگر فاقد مجوز قانونی است.
به گفته وی، طی 6 ماهه گذشته از سالجاری 38 کنتور در چاه های مجاز این استان نصب و 22 مجوز بهره برداری نیز صادر شد.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان گفت: سالانه در این استان 464 میلیون مترمکعب از طریق چاه های غیرمجاز و مجاز اضافه برداشت می شود.
رضاپور اظهار کرد: 312 میلیون مترمکعب آن از چاه های غیرمجاز و 152 میلیون مترمکعب دیگر نیز از چاه های مجاز اضافه برداشت می شود.
وی ، کل منابع آبی این استان را یک میلیارد و 875 میلیون مترمکعب اعلام کرد و یادآور شد: از این میزان 504 میلیون مترمکعب آب های سطحی و یک میلیارد و 371 میلیون مترمکعب نیز آب های زیرزمینی شامل چاه ها، قنات و چشمه هاست.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان گفت: برای تعادل بخشی بین برداشت و استفاده از آب تا پایان سال گذشته 2 هزار و 564 حلقه چاه در استان زنجان مسدود شد.
رضاپور یادآورشد: از نیمه دوم سال گذشته پلمپ چاه های غیرمجاز تا تعیین تکلیف نهایی توسط مراجع قضایی انجام می شود، قبل از این تا صدور حکم قضایی مجوز انسداد چاه های غیرمجاز در این استان وجود نداشت.
به گفته وی، با پلمپ چاه های غیرمجاز در این استان تا زمان صدور حکم نهایی هیچ برداشت آبی از این چاه ها انجام نمی شود.
به گزارش ایرنا ، 287 میلیون لیتر در شبانه روز هدر رفت آب وجود دارد که این میزان در سایر کشورها 150 میلیون لیتر است.
7325/8068
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی ** انتشار دهنده :اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.