عزت الله محمدی سلیمانی روز پنج شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: 2 هزارو 400 حلقه چاه غیرمجاز دراین شهرستان وجود داشت که 700 حلقه از آن در دولت تدبیرو امید مسدود و هم اکنون 700 حلقه چاه غیرمجاز دیگر نیز وجود دارد.
وی عنوان کرد: پرونده این 700 حلقه چاه غیرمجاز هم به کمیسیون صدور پروانه ها ارسال شده و بعد از اینکه رای آنها صادر شد بر اساس دستور قضایی برخورد خواهد شد.
وی اظهار کرد: طرح مسدود کردن 500 حلقه چاه غیرمجاز در سال جاری بر اساس طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آبی زیرزمینی در دستور کار قرار دارد.
مدیر امور منابع آب شهرستان جیرفت به برنامه های دولت به منظور احیاء و بهبود وضعیت منابع آبی اشاره کرد و گفت: تجهیزچاه های کشاورزی به کنتورهای هوشمند از طرح های دولت است که نیاز به همکاری و مشارکت کشاورزان و بهره برداران دارد.
وی به ایجاد تشکل های مردمی برای استفاده بهینه از آب تاکید کرد و یادآور شد: برای حراست از منابع آبی موجود نیاز به فرهنگسازی و فعالیت جدی سمن ها داریم.
شهرستان جیرفت با سطح زیر کشت بیش از 260 هزار هکتار و با تولید سالانه چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی 60 درصد تولیدات این بخش را در استان به خود اختصاص داده است.
این شهرستان دارای اقلیم متنوع است و با وجود گرمسیر بودن، مناطق کوهستانی و سردسیر نیز دارد اما به دلیل اینکه کشاورزی در محوریت اصلی توسعه دراین منطقه قرار دارد، مردم این منطقه همواره با مشکل کم آبی مواجهه هستند.
شهرستان جیرفت با 308 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.
انتشاردهنده: روح الله صائب
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.