به گزارش ایرنا ، امسال نیز آئین عزاداری سوم امام در زنجان که در فهرست میراث معنوی کشور نیز ثبت شده ، همچون سال های گذشته در سطح این شهر برگزار شد.
شبیه سازی حرکت کاروان اسرای کربلا در امتداد خیابان امام حد فاصل میدان آزادی تا میدان پانزاده خرداد، نوحه خوانی و مرثیه سرایی در عزای حضرت الشهدا(ع) و نیز در رثای کاروان اسیران کربلا، از جمله برنامه‌های ویژه‌ برای به تصویر کشیدن حوادث بعد از واقعه عاشورا بود که به ابتکار برخی هیات ها و دسته های عزاداری به اجرا در آمد.
راه اندازی دسته های عزاداری و سوگواری اهالی برخی از روستاهای اطراف زنجان در سطح این شهر از دیگر سنت های چندین ساله در آئین عزاداری سوم امام در زنجان است که امسال نیز خود را به زنجان رساندند و در قافله عزاداران حسینی به سوگواری پرداختند.
برای مهمان کردن دسته های مختلف عزاداری، تهیه و توزیع غذاهای نذری در روز سوم شهادت حضرت امام حسین (ع)، همچنان در زنجان در جریان است و افراد مختلف در امتدا حرکت دسته هها، با پذیرایی از کاروانیان ، عشق و ارادت خالصانه خود را به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نشان می دهند.
به گزارش ایرنا، مهمانان و مسافران زیادی از اقصی نقاط کشور در روزهای هشتم و یازدهم ماه محرم به زنجان می آیند تا خود را به قافله عزاداری ساده و در عین حال پرشکوه حسینیه اعظم و زینبیه اعظم برسانند.
7312/8068
خبرنگار: حسن اکبری** انتشار دهنده: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.