به گزارش ایرنا، ایرج حریرچی روز پنجشنبه در مراسم تکریم و معارفه ریسان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان افزود: باید عدالت در پرداخت هزینه های درمانی بین آحاد مختلف جامعه رعایت شود و همه از امکانات درمانی به طور یکسان برخوردار شوند.
وی تاکید کرد: عملکرد دانشگاه علوم پزشکی زنجان مطلوب ارزیابی شده و باید توسعه لازم برای روند کنونی انجام گیرد.
حریرچی افزود: از سرپرست جدید این دانشگاه شناخت کافی داریم و همین موضوع باعث شده تا انتظارات وزارت بهداشت در دوره جدید فراتر از دوره قبل باشد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: اکثر نماینده ها در مجلس از مدافعان عملکرد وزرات بهداشت هستند.
نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی افزود: طرح تحول نظام سلامت در استان موفقیت های زیادی داشت و عملکرد دولت یازدهم در این حوزه مطلوب بود.
احمد بیگدلی تصریح کرد: تمام نمایندگان زنجان در مجلس، در حوزه سلامت استان همدل و همسو هستند، همچنین تلاش می کنند تا مردم به مطالباتشان در این حوزه برسند.
استاندار زنجان در ادامه گفت: طی 30 سال از تاسیس این دانشگاه، اعتبار لازم را تاکنون کسب کرده است.
اسدالله درویش امیری افزود: این دانشگاه از نظر کیفی و کمی در دوره مدیریت قبل ارتقای چشمگیری داشته است.
وی تاکید کرد: سرعت فعلی پیشرفت امور در علوم پزشکی زنجان با تغییر مدیریت نباید کاسته شود.
درویش امیری تصریح کرد: حوزه سلامت برای مدیریت استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ماموریت ویژه ای برای بهبود وضعیت این حوزه بر عهده دارد.
علیرضا بیگلری رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی در این مراسم که با حضور مقامات مسئول کشوری و استانی برگزار شده بود تکریم و پرویز قزلباش به عنوان رئیس جدید این دانشگاه معرفی شد.
بیگلری هم اکنون به عنوان سرپرست انستیتو پاستور ایران معرفی شده است و قزلباش که قبل از این معاون درمان همین دانشگاه بود ریاست علوم پزشکی زنجان را برعهده گرفته است.
به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی زنجان جمعیت بیش از یک میلیون نفری زنجان را تحت پوشش خدمات درمانی و بهداشتی خود قرار داده است.
هم اکنون برای بالای 90 درصد مردم استان پرونده الکترونیکی سلامت تشکیل شده است.
اجرای آزمایشی نظام ارجاع که از 10 روز پیش آغاز شده است، تنها در مناطقی که طرح پزشک خانواده وجود داشته است، قابلیت اجرا دارد.
هم اکنون طرح پزشک خانواده در تمامی روستاهای استان زنجان و تمام شهرهای زیر 20 هزار خانوار اجرا شده است.
3216/6085
خبرنگار: سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.