محمد رضا یوسفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حوزه فعالیت های مبتنی بر فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی با مسئولان سازمان جهاد کشاورزی اشتغالزایی 2 هزار و 900 نفری پیش بینی شده است.
وی یادآورشد: در قالب خوشه کفش برای 610 نفر با مسئولیت سازمان صنعت، معدن و تجارت در قالب طرح تکاپو برنامه ریزی شده است.
یوسفی صنایع دستی فلزی زنجان را دارای ظرفیت بالایی خواند و از پیش بینی اشتغالزایی اجرای طرح تکاپو برای 620 نفر با مسئولیت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خبر داد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: در قالب رسته بافت جوراب و دستکش برای 560 نفر اشتغالزایی با مسئولیت سازمان صنعت، معدن و تجارت برنامه ریزی شده است.
وی خاطر نشان کرد: فرش دستبافت از جمله رسته های دارای ظرفیت بالایی است که پیش بینی می شود امسال بتوان با فعال ساز یو توجه به این بخش برای 850 نفر با مسئولیت سازمان صنعت، معدن و تجارت اشتغالزایی کرد.
یوسفی ادامه داد: در قالب طرح پرورش آبزیان با مسئولیت سازمان جهاد کشاورزی برای 450 نفر اشتغالزایی در نظر گرفته شده است.
طرح تکاپو با هدفگذاری ایجاد 6 هزار شغل جدید در استان زنجان پیش بینی شده است که در نهایت 17 درصد از کل بیکاران استان را پوشش خواهد داد.
هم اکنون جمعیت شاغل این استان به 326 هزار و 419 نفر و جمعیت بیکار به 35 هزار و 64نفر می رسد و نرخ بیکاری در آن 9.7 درصد است.
طرح تکاپو به حمایت و توسعه کسب و کارهای مطرح و اولویت دار متناسب با توان تولیدی هر منطقه در قالب رسته های کسب و کار خرد در بخش های صنعتی، کشاورزی و خدمات می پردازد.
3001/8068
خبرنگار: مینا افشاری** انتشار: اسماعیل جهانبخش
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.